اهدای جوایز اسکار

مراسم اهدای جوایز و اعلام برندگان نهایی نود و یکمین دوره جوایز اسکار شب گذشته در لس انجلس آمریکا برگزار شد.در این مراسم که برخلاف همیشه بدون مجری برگرار می شد .
آغازگر مراسم نیز گروه موسیقی «کوئین» و آدام لمبرت، ستاره شوی تلویزیونی «امریکن ایدول»، بودند.
برایان می و راجر تایلور، بازماندگان گروه «کوئین» همراه لمبرت ترانه‌های «We Will Rock You» و «We Are the Champions» را اجرا کردند.
فیلم «کتاب سبز» برنده اسکار «بهترین فیلم» امسال شد. کتاب سبز در مورد یک نوازنده سیاه‌پوست پیانو است که با راننده سفیدپوست خود در دهه ۱۹۶۰ در مناطق جنوبی آمریکا برنامه اجرا می‌کند.
​آلفونسو کوارون، کارگردان «روما» برنده اسکار «بهترین کارگردانی» شد
روما، فیلم سیاه و سفیدی در مورد زندگی مستخدمین خانگی دهه هفتاد میلادی در مکزيک است، این کارگردان مکزیکی علاوه بر اسکار بهترین کارگردانی، جوایز بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان و بهترین فیلمبرداری را نیز گرفت

رامی ملک، بازیگر راپسودی بوهمی، برنده بهترین اسکار نقش مرد شد. او نقش فردی مک‌کوری هنرمند تاریخ‌ساز گروه کوئین را بازی کرده‌است. ملک، زاده لس‌آنجلس و مصری‌تبار است.
اسکار بهترین بازیگر زن نیز به اولیویا کولمن، برای بازی در فیلم «محبوب» رسید.
هم ملک و هم کولمن نخستین بار است که نامزد و برنده اسکار می‌شوند.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن به رجینا کینگ در فیلم اگر خیابان بیل می‌توانست سخن بگوید
و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به ماهرشالا علی در فیلم کتاب سبزرسید
بهترین موسیقی متن نیز به فیلم پلنگ سیاه لودویگ گورانسون تعلق گرفت
پلنگ سیاه اسکار بهترین طراحی لباس و طراحی صحنه را نیز به دست آورد
یک سینماگر ایرانی‎الاصل هم در میان برندگان اسکار بود. رایکا زهتابچی برای کارگردانی “پریود، ختم کلام” که درباره عادت ماهانه زنان در هند است، اسکار بهترین مستند کوتاه را گرفت