تشدید فشار بر ایران به روایت کاخ سفید

ویکتوریا کوتس معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا و مدیر ارشد امور غرب آسیا در شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه در یادداشتی در پایکاه اطلاع رسانی کاخ سفید، از رویکرد کاخ سفید درباره افزایش و تشدبد فشار علیه ایران رونمایی کرد. وی در این یادداشت تاکید کرده است کاخ سفید قصد دارد به فشار به ایران ادامه دهد فشار و اقتصادی بر ایران به سطحی غیرقابل تحمل برساند.
وی همچنین تاکید کرده است واشنگتن کارزار فشار حداکثری را در اولویت نخست قرار داده‌ و با این کار فشاری بی‌سابقه به اقتصاد ایران وارد کرده‌ایم.
معاون دستیار رئیس جمهور امریکا کفته است هدف از این فشار بی‌سابقه این است که واشنگتن ایران را مجبور کند تا تصمیماتی دشوار اتخاذ کند.
وی همچنین ادعای بی اثر بودن تحریم‌ها علیه ایران را نادرست خوانده و تاکید کرده است اقتصاد ایران به دلیل این تحریم‌ها با مشکلات زیادی مواجه شده است.کوتس همچنین از کشورهای جهان خواسته است با اعمال تحریم علیه ایران، عملا بر میزان دشواری‌های اقتصادی ایران بیافزایند.
وی همچنین با نقل قول از رییس جمهور ایران گفته است اقتصاد ایران وارد دوره‌ای از فشار بی‌سابقه خواهد شد و در ادامه تاکید کرده هدف ایالات متحده این است که این فشار قاطع باشد و به همین دلیل واشنگتن دارد این تحریم‌ها را با تلاش‌های گسترده‌تری تکمیل می‌کند.
وی افروده است واشنگتن می‌خواهد، هزینه سیاست‌های مخرب و ثبات‌زدای ایران را به سطحی غیرقابل تحمل برساند.وی همچنین از سیاست راهبردی ایالات متحده برای ایحاد ائتلاف بین کشورهای منطقه و نیز بین اعراب و اسرائیل برای فشار حداکثری علیه ایران تاکید کرده است. این ادعاها در حاای مطرح می‌شود که فشار تحریم‌ها بر مرپم ایران، نه دولت، بلکه ملت ایران را به مرز نابودی می‌کشاند.
بیماران صعب‌العلاج در ایران به علت تحریم‌ها نمی‌توانند داروهای مورد نیاز خود را دریافت کنند و با وجود ادعاها در خصوص عدم اعمال تحریم‌ها بر دارو و اقدامات درمانی، به علت توقف دیگر فعالیت‌ها به علت تحریم، من جمله توقف پست‌های فوری، خدمات بانکی و غیره، دشواری‌ها و مشکلات غیرقابل جبرانی برای مرپم ایران ایجاد شده است.
در حالی که مردم ایران زیر چرخ تحریم‌ها در حال خرد شدن هستند دو کشور به قدرت‌نمایی علیه یکدیگر ادامه می‌دهند و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در حاشیه جلسه هیئت دولت در روز چهارشنبه از زورآرمایی حداکثری بین ایران و آمریکا گفته است.
بسیاری از منتقدان رژیم و موافقان براندازی، سال‌هاست در تلاش هستند تا کاخ سفید را ترغیب به تشدبد فشارها علیه ایران کنند. گرچه منتقدان می‌گویند فشار تحریم‌ها فقط نردم ایران را تحت فشار قرار می‌دهد، اما موافقان تحریم، تحریم‌های شدید علیه ایران را تنها راه کشاندن رژیم ایران پای میز مذاکره و کوتاه امدن از اصول خودمی‌دانند. اما مخالفان اعتقاد دارند تا وقتی که حکومت ایران به ذخایر عظیم نفت دسترسی دارد، از مواضع خود کوتاه نمی‌اید و حتی به قیمت تاراج دادن همه سرمایه‌های ایران، همواره راهی برای کاهش فشار بر خود خواهد یافت.