پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۱۳ دی

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با مسائل مهم داخلی و منطقه ای به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

دکتر نوری زاده: جریان ده جوان کشته ما که بعلت دزدهایی که در دانشگاه آزاد هستند بویژه از وقتی که علی اکبر ولایتی آمده است، تبدیل شده به یک حرکت دانشجویی الان بچه های دانشگاه آزاد میآیند جلو دانشگاه تهران همین امروز و دیروز و تظاهرات میکنند و رژیم هم خشونت میکند ولی با این وجود بچه ها هستند شما در همین برنامه اشاره کردید که جای دانشجویان خالی است بنظر میرسد که دانشجویان دارند میایند نظر شما چیست ؟

دکتر سازگارا: ببینید این اتفاق دردناکی که در دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد افتاد و اعتراض دانشجویان هم روشن است که مسئولین باید پاسخگو باشند دانشگاه آزاد در
مجموع وسعت جغرافیایی و تعداد دانشجویش یکی از بزرگترین دانشگاههای دنیاست و اگر این اعتراضات جو دانشگاه آزاد را بشکند و دانشگاههای دولتی دانشجویان در حال امتحانات آخر ترم هستند ولی در ترم جدید به پشتیبانی دانشگاه آزاد برخیزند من فکر کنم با توجه به گستره جغرافیایی دانشگاه آزاد دردسر حسابی برای حکومت میشود.
نکته دوم اینکه بنظرم اینروزها با انتصاب صادق لاریجانی به ریاست مجلس تشخیص مصلحت شرایط تغییر میکند الان ولایتی ۷۳ ساله است ۳۷ شغل دارد و اعتراض دانشجویان و خانواده هایشان همین است که بلاخره کسی که ۳۷ شغل دارد معلوم است که بکارش نمیرسد، این بیش از هرچیز دست خالی خامنه ای را نشان میدهد یعنی ایشان ۳۰ سال بعنوان رهبر و ۸ سال هم بعنوان رئیس جمهور بوده نشان میدهد که به دلیل سوء اداره کشور و حصار تنگی که دور خودش بسته است و فسادی که سرتا پای حکومت خامنه ای را گرفته باعث شده آدم های حسابی باهاش کار نمیکنند، و او هم اعتماد ندارد و پشت به مردم کرده ، و هرکس اندک دلی به مردم دارد خودش را کنار کشیده است ببینید جنتی ۹۳ ساله را در ۸ شغل کلیدی نگه میدارد، و ولایتی را ۳۷ تا شغل به او میدهد از این حصار بسته بیرون نمی آید، مگر اینکه جوانهای ایاد وانصار آقا مجتبی که هیچ تجربه ای هم ندارند و فقط بله قربان گو هستند از پای درس شیخ خامنه ای بلند شده اند را، دارند وارد شغلهای کلیدی میکنند وتوی امام جمعه ها، آقای علی اکبری آخرینش هست، کارشان پاچه خواری است و آقازاده هایی که دستشان به ثروت کشور باز شده است دورو بر ایشان هستند،.
بهر حال سوء مدیریت زاویه دومی که میتواند داشته باشد ریشه اش شخص خامنه ای و نوع مدیریتی که داشته است می باشد و او را تبدیل کرده به یک عده پاچه خوار و ژن خوبی که دورو برش هستند بی هویت و بی شخصیت و یا یک عده آدمی که اگر سابقه ای دارند ده تا شغل مجبور هست به آنها بدهد از جمله ولایتی.

دکتر نوری زاده: آقای عبدالعظیم رضایی معاون سیاسی فرمانداری تهران در مورد تجمعاتی که چند روز قبل صورت گرفت میگوید تعدادی فرصت طلب جلو دانشگاه تهران تجمع کردند و تجمعشان غیر قانونی است من نمیدانم فرصت طلب یعنی چی دانشجویی که اعتراض میکند فرصت طلب است یا شما که این پستها رو اشغال کرده اید؟ میرویم به نکته دیگر برسیم الان تظاهران کشاورزان ورزنه در اصفهان ابعاد گسترده ای پیدا کرده و حملاتی که به آنها کرده اند اما برای نخستین بار در تظاهرات بازنشستگان ارتش در برابر مجلس تحصن کردند آیا بنظر شما این اتفاق مهمی نیست؟

دکتر سازگارا: البته بازنشستگان کشوری و لشکری برای چندمین بار هست که تجمع میکنند ارتش که تربیتشان جوری است که ارتش چرا ندارد و نباید اعتراض بکنند بخصوص نظامی های ارتشی مردمانی قانع و زحمتکش بوده اند ولی جانشان به لبشان رسیده است در همین اعتراضات اخیر میگویند ما یک عمری است که به تعاونی مسکن پول دادیم و حالا که بازنشسته شدیم و خانه سازمانی هم در اختیارمان نیست باید سر پناه داشته باشیم ولی هنوز زمین به تعاونی ما نداده اند در حالی که با دزدی و رانت خواری هزاران زمین را بالا میکشند و میفروشند ، و قشری مثل نظامیان ما آواره و سرگردان میمانند .این نا رضایتی نه تنها در بین بازنشستگان ارتش بلکه در بین شاغلان ارتش هم وجود دارد شاغلین هم وقتی دست روی درد و دلشان میگذاریم هم معیشت تنگی دارند و هم از تبعیض رنج میبرند و هم اینکه بی توجهی به خانه های سازمانی که دارند.
ارتشی ها میشود گفت بین کل کارمندان مظلومترین قشر موجود هستند و نارضایتیشان را هم ابراز میکنند و در اعتراضات دی ماه گذشته پاره ای از پادگانهای ارتش سپاهی ها کلید اسلحه خانه هایشان را گرفتند از ترس اینکه مبادا ارتش درب را روی مردم باز بکند.

دکتر نوری زاده: این داستان ۲۵٪ اضافه بودجه سپاه هم انگار تیر آخری بود که به پیکر ارتش زده شد من صحبت میکردم میگفتند چرا ؟ چیکار کرده سپاه؟ مملکت را که ما حفظ کردیم الان هم هر داستانی باشد ما در صف اولیم چرا باید به آنها بیست و پنج درصد بیشتر بدهند، که با آن یک مشت موشک حلبی درست کنند.
و نکته دیگرداستان مرگ هاشمی رفسنجانی با حرفهایی که دختر رفسنجانی زد مثل اینکه فراتر از یک داستان عادی میشود و شایعه نیست. فائزه میگوید شورای امنیت ملی پرونده را بسته است و حتی اشاره میکند که رفته است آنجا ومی گوید دو نفر به دفتر من آمدندند و ادعا کردند که از بچه های جبهه و جنگ هستند و حامل پیغامی برای پدر و گفتند قصد ترور پدر شما را دارند و اشاره به حوادث قم کرده اند و حرفهایی که به روحانی زدند در این شرایط تا چه حد این قصه میتواند پیامد داشته باشد و آیا اصلا جامعه علاقه مندی دارد که حالا راجع به هاشمی پیگیر قضیه بشود؟ و آیا میخواهد خانم هاشمی ثبت موضع کند برای ثبت در تاریخ و ایام؟ و یا اینکه واقعا خانواده پیگیر ماجرا هستند ؟
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو