پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۷ دی

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. دوروز تا شروع سال جدید مانده است در این چند روز گذشته درست در زمانی که تولد میترا را جشن میگیریم در گذشت پیامبر زرتشت را هم داشتیم پیامبری که در سه چیز پیامش را خلاصه کرد ،گفتار نیک و پندار نیک و کردار نیک،. سپنتا نیک نام که داستان عضویتش در شورای شهر یزد چه بساطی داشت و یکسال اورا بازی دادند و با جانوری مثل جنتی درگیر بود، معلم زرتشتی ها هم هست شاگرد ها از او پرسیده اند چطور اینها برای پیامبران دیگر روزش را گرامی میدارند ولی در مورد حضرت زرتشت چیزی نمیگویند ؟ او در توییتش نوشت و آقای ظریف زود پرید و دیگرانی هم نوشتند که آری حضرت زرتشتی هم هست.
خیلی جالب است که در اسلام دینهای سامی به رسمیت شناخته شده است ، دو دین هست که آرام از کنارش گذشته اند، یعنی بنوعی جزو صاحب کتابها منظور شده اند یکی مندانیها و یکی زرتشتی ها ،دلیل زرتشتی ها اینست که پیامبر اسلام بسیار آدم متاثر از زرتشت بوده است.
روز زکریای رازی هم بود. اندیشمندی که در کنار اندیشمندان اسلامی و ایرانی خیلی دلاور بوده است و قبل از حافظ آمده و یقه گرفته است و گفته اینها شارلاتان و فقه شان یک چیز عقب افتاده است و تمام اینها قصه است و اسطوره است در حالی که هیچ دینی مثل اسلام سند و مدرک راجع بهش نیست ، این تمدن و فرهنگها به یاریش میروند و محمد زکریای رازی یقه اینها را گرفته است. بهر حال انسان بزرگی است.

امروز راجع به حرفهای فائزه هاشمی با شما صحبت خواهیم کرد چند دلیل هم دارم اولا بعد از قتل پدرش فاطمه بود که در چند نوبت تلویحا اشاره کرد که پدرش به مرگ طبیعی نمرده است، پسرها که سکوت مطلق کرده بودند یکی شان که عضو شورای شهر است و جزء نظام است ، مهدی که در زندان است، یاسر هم مادرش نمیگذارد حرف بزند، و خانم هاشمی هم آن جبروتش ریخت و خانم عفت مرعشی دیگر آن خانم عفت مرعشی قدیمی نیست ، باورش نمیشد ، هاشمی در یکی از آخرین نطقهایش میگوید کی شما ها را آورد ؟ کی شما را آنجا نشاند؟ و آن انتقاد تندش برای مداخله در سوریه و رژیم جنایتکاری مثل رژیم اسد را نباید حمایت کرد . این بار فائزه با یک روزنامه نه چندان مطرح و مستقل آمده وحرفهای دلش را بیرون ریخته است و وقتی برمیگردد و میگوید این رژیم عملاً فرو ریخته است از قوه به فعل است و به فعل در نیامدنش نه بخاطر اینست که رژیم جا دارد در دل مردم یا طرفدار دارد نه بخاطر اینست که مردم میترسند تصور اینکه ایران سوریه بشود چیزی که رژیم میگوید .
دیشب به العربیه گفتم ، پرسید مردم چرا بلند نمیشوند ؟ در جواب گفتم مردم بلند میشوند ولی ابتدا بدیلشان را میخواهند انتخاب کنند ما یک بدیلی داریم بنام شاهزاده رضا پهلوی چه بخواهد چه نخواهد و هرچه که به او بگویند مطرح ترین شخصیت در داخل کشور است ،و این مطرح بودنش بخشیش بخاطر پدر و پدربزرگش است و بخشی دیگر بخاطر اینکه با مردم از نوجوانی به میانسالی رسیده است و با یک عده زندگی کرده و دنبال کرده اند کارهایش را و جلو آمده است و الان توئیتر و تلگرامش در بین مردم طرفدار دارد. این یک شخصیتی اس که حضور دارد .
تعدادی از چهره ها هستند که در بین مردم آبرو دارند و الترناتیو نیستند چون سازمان یا تشکیلاتی پشتشان نیست زضا پهلوی حداقل میتواند بگوید پادشاهی خواهان مشروطه طلب تعدادشان خیلی زیاد است و روزی که شرایط فراهم بشود از اینها تجمع عظیمی در سرتاسر کشور ایجاد کنم اما شخصیت های دیگر همچنین کاری نمیتوانند بکنند.
بعد رهبران احزاب و گروههایی هستند که اقوام ایرانی را نمایندگی میکنند کومله دمکرات کردستان ایران همبستگی اهواز اتحادیه بلوچ ترکمن ها آذر بایجانیها اینها الان چیزی که مشاهده میشود، ایالات متحده بعد از این ملاقاتهایی داشت با این احزاب و گروهها و کاملا مشهود بود که آمریکاییها بر این باور هستند که رژیم فروخواهد ریخت اما در عین حال نگران آینده هستند ؟ مردم هستند که بخاطر ترسشان تداوم رژیم رامقدور مینمایند . و از آنطرف حاکمیت میداند این ترس دائمی نیست و با وحشیگری معلمان را در اصفهان سرکوب میکند،اما فردا معلمان از جاهای دیگر بلند میشوند جنبش زنان جنبش بزرگی است و در رابطه با زنان دست و بالش بسته است و فائزه به وسط میتواند بپرد وسط.

در بخش دوم برنامه به تفصیل به تغییرات در حکومت عربستان سعودی خواهیم پرداخت و با شما به سخن خواهیم نشست.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو