تفسیر خبر ‎ سه شنبه ۲۴مهر

در برنامه امشب تفسیر خبر از تلوزیون ایران فردا نگاهی خواهیم داشت به مهمترین خبرها در عرصه داخلی و زندگی روزمره مردم ایران و اعتصاب کامیونداران و کاسبکاران ومشکلات جاری مردم و بحران اقتصادی که گریبانگیر مردم شده است.
میهمانان برنامه آقایان حسن اعتمادی عضو حزب سکولار دموکرات ایرانیان و امیر حسین اعتمادی عضو تشکل فرشگرد و آنچه که این دو تشکل سیاسی برای ایران و ایرانیان میبینند.
چالنگی:رهبر جمهوری اسلامی اخیرا در تجمع بسیجیان در استادیوم بزرگ تهران صحبتهایی کرد و به این مسئله اشاره نمود که در ایران هیچ مسئله حل نشدنی وجود ندارد و حکومت تمام مسائل را در آستین خودش دارد و حل میکند این موضوع تا چه اندازه درست است؟

حسن اعتمادی: من فکر نمیکنم که آقای خامنه ای بطور واقعی چنین اعتقادی را داشته باشد، و با توجه به وضعیتی که در کشور حاکم است و نارضایتی که سراسر کشور را فرا گرفته و میبینیم که گروه ها و اقشار مختلف اجتماعی نسبت به وضعیت موجود دست به اعتراض میزنند قطعا آقای خامنه ای و مسئولین کشور تلاش میکنند که بنوعی مسائلی را مطرح کنند که باعث فریب مردم بشود، خود ایشان در دیدار با سران سه قوه اذعان داشته که گرانی و تورم مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد نموده است ،
و رسما هم گفته اینها در نتیجه تحریم هاست و از سه قوه خواسته که تلاش کنند و برای برون رفت از این وضعیت چاره ای بیندیشند. بنابراین آنچه که ایشان مطرح کرد واقعیت ندارد و جنبه تبلیغاتی دارد.

امیر حسین اعتمادی: اینکه مگوید مشکل غیر قابل حلی در ایران وجود ندارد باید ببینیم منظورش از غیر قابل حل چیست اگر مشکل را جمهوری اسلامی میتواند حل بکند این در بین سران سه قوه خودشان باور کنند که میتوانند مشکلات را حل بکنند اما واقعیت اینست که خودشان هم میدانند که نمیتوانند از پس آن بر بیآیند . بعله مشکلات قابل حل است ولی نه با جمهوری اسلامی و چهار دهه گذشته نشان داده که از بر حل مشکلات ساده ایران هم بر نیامده اند و ناتوان هستند در هفته گذشته خبری داشتیم درباره کلم و فلفل دلمه ای و گوجه را که میخواستند از کشور خارج کنندتوسط نیروهای امنیتی توقیف کرده این را یکی از هنرمندان در قالب طنز اجرا کرده بود و این تبدیل به واقعیت شده و گوجه قاچاق میکنند آنهم در کشوری با این ثروت و با این منابع، فکر میکنم مسائل ایران آینقدر بالا گرفته که چهل سال گذشته و طی ۴۰ سال اینده هم نمیتواند حل کند.

چالنگی : صحبت گوجه شد من خبر را در برنامه ای قبلی به آن پرداخته ام که انتقال دختر بچه ها برای فروش به خارج از کشور و خبر این است که کامیونهای مواد خوراکی را که میگردند ۱۵ دختر بچه ایرانی را پیدا میکنند بعدا گفته شده طی یکسال گذشته حدود ۲۰۰ دختر بچه را به آنطرف مرز برده و فروخته است. بعضی ها را به ۱۵ هزار دلار فروخته اند.. امر پنهانی نیست و من در برنامه تفسیر خبر اشاره کرده ام به میدان غار تهران و در یک کیلومتری بیت رهبری است و بشکل میوه های سر درختی میفروشند. بچه های مادران حامله را پیش خرید و پیش فروش میکنند. شما بعنوان یک حزب سیاسی متوجه میشوید ایران به کجا رسیده است.؟ برای ما چه تصویری عرضه میکنید.؟

حسن اعتمادی: بهر حال این یک مسئله اختصاصی نیست اگر بخواهیم بگوییم ما از نظر حزبمان به این واقعیتهای تلخی که در این چهل سال گذشته بمرور در کشورمان شکل گرفته تصویر خاصی را در نظر دارد، این تصویر در برابر تک تک همه مردم ماست، شما نگاه کنید در مشهد همین چند وقت پیش جوانان ما در مقابل هتلی که مرکز خوشگذرانی مردان غیر ایرانی که از کشور عراق به ایران میایند برای اینکه بتوانند با زنان ایرانی روابط خاصی را برقرار بکنند اعتراضات خاصی انجام گرفت و امروز بطور مثال شاهد هستید که جمهوری اسلامی ایران با شرایطی که به جامعه تحمیل کرد، وجود این نا به سامانی ها حاصل سیستم غلطی است که حکومت ایجاد میکند.در سوئد پدیده ای بنام تن فروشی نداریم، تن فروشی یک امر غیر قانونی است یعنی هر کسی با هر انگیزه ای هم بخواهد اینکار را بکند او را مجرم میدانند، منظورم این هست که چرا این پدیده در این کشور ها با حکومت مردمی وجود ندارد، چون هیچ کس از حداقل نیاز های زندگی بی بهره نیست و همه دارای شغل هستند و سر پناه دارند و مورد حمایت دولت هستند در نتیجه این چیزی که شما میگویید نتیجه حکومتی است که به سرنوشت مردمش کوچکترین اهمیتی نمیدهد و این دختران جوان که مادران آینده این سرزمین هستند در اثر این سیاست های جمهوری اسلامی بخش از آنها شده اند وسیله و ابزار خوشگذرانی مردان کشور های همسایه ما……..

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو