ایران از بازرسان آژانس برای بازدید از راکتور آب سنگین اراک در تاریخ هشتم دسامبر دعوت کرده است

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته گفت که ایران از بازرسان آژانس برای بازدید از راکتور آب سنگین اراک در تاریخ هشتم دسامبر دعوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه٬ آمانو با اعلام این‌که ایران از بازرسان آژانس برای بازدید از تاسیسات اراک دعوت کرده است٬ گفت که در حال حاضر در حال بررسی راه‌هایی هستیم که از طریق آن بخش‌هایی از توافق ژنو که مرتبط به آژانس است٬ اجرایی شود. وی تاکید کرد که این بررسی‌ها نیازمند زمان است.

از سوی دیگرنماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران هیچ دعوتی از آژانس برای بازدید بازرسان از تاسیسات هسته‌ای‌اش در چارچوب تفاهم ژنو نداشته است.

رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که برخی رسانه‌های خارجی اعلام کردند که ایران در چارچوب اجرای تفاهم ژنو از بازرسان برای سفر به ایران دعوت کرده‌است،‌گفت: ایران صرفا در چارچوب توافق تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از بازرسان خواسته است تا در تاریخ 17 آذر (8 دسامبر) برای بازدید از تاسیسات تولید آب سنگین اراک به ایران بیایند و هیچ درخواستی برای حضور بازرسان در ایران و بازرسی از تاسیسات و مراکز هسته‌ای در چارچوب توافق ژنو نداشته است.