تفسیر خبر جمعه ۱۹ مرداد

در این برنامه بررسی خواهیم کرد:

تحریم های در راه و پیامدهای آن

بازار ارز و اعتراضات رو به گسترش مردم نسبت به گرانی و اوضاع وخیم اقتصادی
بحران رو به گسترش میان واشنگتن و تهران

نیز نگاهی خواهیم داشت به آنچه که در عرصه حقوق انسان ایرانی میگذرد
و پرسش هائي ديگر در همين زمينه

ميهمانان : آقايان عليرضا نوري زاده و محمد نوری‌ زاد

چالنگی: در ابتدای برنامه به دیدن گزارشی از مراسم مجلس سوگ هفتم زنده یاد دوشیزه هما سلطانی دختر عبدالفتاح سلطانی خواهیم نشست و از آقای نوریزاد میپرسیم شما که آنجا بودید چه دیدید از این پدر در سوگ نشسته ؟

نوری زاد: یک واژه ای دارم بنام از نردبان بالا رفتن ، یکبار رفتم گنبد امید کوکبی در زندان بود رفتم به خانواده اش سر زدم و یکی از شبکه های تلوزیونی با من مصاحبه کرد، از همانجا به خامنه ای گفتم ،در مرکز خویشاوندان خود یک نردبان بگذارید و بالا بروید و تا شعاع چند کیلومتری بین تمام خویشاوندانتان و حواریون تان یکی مثل امید کوکبی در بین آنها پیدا میشود، این را در مورد آقای عبدالفتاح سلطانی هم میگویم ، به قوه قضاییه هم میگویم اگر در بین خودشان یک نردبان بگذارند در شعاع چند کیلومتری این سیستم قضایی یک عبدالفتاح سلطانی پیدا میکنید که بخاطر دیگران و سرزمینش از زندگی خودش بگذرد، انها اورا به این خاطر که کانون مدافعان را تأسیس نموده زندانی نکرده اند او را به این جهت در آنجا نگه داشته اند که مدافع بهاییان و مردم ظلم دیده و جوانانی بود که گناهی جز گفتن حق نداشتند و سیتم قضایی عمداً ایشان را زندانی نمود، چون آلت دست اداره اطلاعات و سپاه است و از آزادی او رنج میبرند،. او یک ایرانی واقعی است، که در شعار او ادب و راستی و درستی پراکنده میشود، بهر حال جمعیتی جمع شده بودند که به او بگویند ما می فهمیم که چرا رنج میبری ، تو که نصف محکومیتت را گذرانده بودی و باید بیرون می آمدی، ترا چرا نگه داشته اند ، انصافاً آزمونهایی بر سر راه انسان قرار میگیرد، اینکه مردی در گور دخترش برود و آینده ای از شادی و خوشحالی برای هموطنانش آرزومند باشد. این نشانگر این است که او شعار نمیداد و درون خودش را آشکار میکرد.

چالنگی :این حکومت چرا از عبدالفتاح سلطانی میترسد؟؟

نوری زاده: یک نکته در سخنان شما هست که نکته مهمی است، اینها از انقلاب درس گرفتند، خوب هم گرفته اند، چون طبیعت شاه را هم ندارند و ذاتاً آدم کش هستند، در اول انقلاب من تعجب میکردم که خلخالی با زندانیان چگونه برخورد میکرد و یا لاجوردی ، در تاریخ به اندازه اینها جلاد نداریم. بهترینشان هم از اینها دفاع میکند، شما تآمل کنید که اینها در زندگیشان چند نفر را کشته اند، اصلاح طلبان هم دستشان بخون آلوده است، متاسفانه این ویژگی نظام شده است، بدترین آدمهای ساواک هم از اینها بهتر بودند ، خامنه ای فکر میکند با قتل و کشتن مردم میتواند مجتبی را بر مسند حکومت بنشاند،. این جلاد بودن در وجود اینها ذاتی است.

چالنگی : خامنه ای مگر پدر نیست وقتی عبدالفتاح سلطانی را میبیند چه میگوید؟؟

نوری زاد: آقای خاتمی ۱۵ راه کار ارائه داد که رژیم و مردم را از این وضعیت بحرانی بیرون بیاورد، اگر فکر کنیم تمام این راهکارها عملی شود و خامنه ای اجازه دهد ، آنچه اورا نگران کرده چهار چوب نظام و منافع شخصی اوست، که مردم یک نفسی تازه کنند ، تاکنون واژه براندازی را کسی بکار نبرده بود و وقتی او میآید و میگوید این نظام برای مقابله با براندازای و فروپاشی ابزار مقابله را در اختیار دارد و مقابله میکند. آقای خامنه ای و خاتمی و سپاه از چه نگرانند ؟ از بعد از فرو پاشی نگرانند ، تمام این آقایان دستشان به خون آلوده است در زمان خود همین آقای خاتمی چه کشتاری از دانشجویان و روشنفکران صورت گرفت و خود شخص خامنه ای دستور کشتار را داد، و این باعث شد که سیستم اطلاعت و سپاه و پلیس برای کشتن از هم سبقت بگیرند. وقتی آقای سردار همدانی میگوید من لات و لوت ها راسازماندهی کردم و در جنبش دانشجویی به جان دانشجویان انداختمشان، اینها بفکر پدر مادر و فرزند نیستند، بفکر فردای فروپاشی هستند، اینها میکشند تا فردایی شکل نگیرد.

چالنگی : آیا اساساً میشود فقط با قوه قهریه یک حکومت را نگه داشت؟

نوری زاده: اینکه همه به وسط پریده اند یعنی همه گردنشان زیر تیغ است. در تونس انقلاب شد و کسی کشته نشد ،در همین عراق بیش از بیست سی نفر کشته نشدند و اگر قرار بود بکشند باید خیلی ها را میکشتند ، در ایران کاری کرده اند که اگر از هم بپاشند هیچکدام جان سالم بدر نخواهند برد. اینها فاقد عاطفه هستند . خمینی حکم قضاوت به خلخالی و املشی و گیلانی و ربانی داد اینها از سر فرزندانشان هم نگذشتند و با چه اشتیاقی آدم میکشتند ،نه دین و نه شرف دارند.

چالنگی : شما به عنوان یک هنرمند این ادبیاتی که از زمان خمینی ایجاد شده و هنوز هم ادامه دارد و اکثر دولتمردان این حکومت با آن واژگان سخن میگویند حتی خود خامنه ای و در جای دیگر میگویند این تحریمها هیچ اثری بر مردم ندارد تفسیر شما چیست؟

یک نشستی بود در هفته وحدت بین شیعیان و اهل تسنن در وقت نماز هر کدام جدا گانه در سالنهای معین شده به نماز ایستادند ،این هفته وحدتشان. اینها مذهبی که پرورش میدهند مذهب فحاشی است اینها استعداد فحاشی را بصورت نمادین دارند و در بین آیت الله ها فراوان دیده میشود، و گمانشان بر این است که پرچم مذهب تشیع باید بر گرده عالم بنشیند،. موتور این هم قاطعیت است که آقای خامنه ای این را با فحاشی اشتباه گرفته است. قاطعیت در هوشمندی و ادب است، هیچکس با فحش دادن به جایی نرسیده است، خامنه ای یک ضعیف بزرگ است و این تربیت خامنه ای در بسیجیان تجلی یافته است .

نوری زاده : آقای خامنه ای دچار توهم شده است ، که ماه نوامبر میآید و دمکراتها در مجلس نمایندگان برنده میشوند و ترامپ را کنار میزنند و دوباره میدان دست جان کری میافتد، زهی خیال باطل . آقای خامنه ای حکم پایان خدمتش صادر شده است ولی مانند سربازی است که کارت خدمتش پایان گرفته و به او میگویند برو ، ولی او میخواهد بماند . نخیر، خود ایشان که بروند مجموعه نظام هم خواهد رفت، این را باید بداند که محمدرضا شاه برای بقای خودش آدم کشی نکرد ولی اینها کردند ، بعد روحانی میگوید برای تجدید رابطه با آمریکا باید رفراندم بگذاریم ، چرا نمیکنید تا حداقل برای خودتان روشن شود که حداقل ۹۰ در صد مردم خواهان دوستی با آمریکا و رابطه با آنها هستند لات و لوت های خودتان هم عاشق آمریکا هستند.
چالنگی : این اسلام پر برکت ۹ میلیارد دلارش گم شده است ، عده ای هستند که این اوضاع بنفعشان است و میتوانند از این بحران استفاده کنند و پولها را به خارج ببرند تفسیر شما چیست؟

نوری زاد: اگر ما از هر صنف انسانهایی را برای کشور داری انتخاب کنیم آخرین نفرات ابلهان و کودکان و ملایان هستند ،اینها هیچ نسبتی با مملکت داری ندارند و دقیقا هر آنچه که خمینی در بهشت زهرا گفت را دارند اجرا میکنند او گفت اینها غنائم جنگی است و
فی سبیل الله هم دارند به سوریه از این غنائم میدهند، این ها سوژه بسیار مناسبی برای دیگران هستند که در این عرصه میتوانند پولهای باد آورده ای را بچاپند، ایران در حال حاضر بزرگترین محل برای دزدی و پول درآوردن است،.

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان وآشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو