تفسیر خبر چهارشنبه ۱۷ مرداد

در این برنامه نگاهی خواهیم داشت به آنچه در عرصه داخلی ایران و در ارتباط با مردم ایران میگذرد.
بحران اقتصادی ایران و لجاجت اتمی حکومت
چرا افزایش فقر مورد توجه هیچ یک از مسئولین حکومت ایران نیست؟
منابع ملی ایران در چه راهی مصرف شده است؟
چرا هیچکس پیگیر پرونده های فساد نیست؟

میهمانان برنامه آقایان رضا تقی زاده و مهدی خزعلی

چالنگی: از شما آغاز میکنیم که به دیدار عبدالفتاح سلطانی رفته اید .به چه جرمی کسانی مثل او باید در زندان بمانند و عمرشان را در زندان سپری کنند؟

خزعلی: مصیبت بزرگی بود خانواده ای که مردشان ۸ سال است در زندان میباشد وحال دخترشان در سن ۲۷ سالگی در اثر حمله قلبی جان به جان آفرین میسپارد و پدر برای دفن فرزندش اجازه حضور می یابد. ایشان در زندان هم پشتوانه گرمی برای تمامی زندانیان بودند . ایشان هیچ جرمی ندارد و ده سال محکومیت ایشان که هشت سال آن سپری شده است بخاطر جمعیت کانون مدافع حقوق بشر بوده است. سکوت آقایان اصلاح طلبان باعث ماندن ایشان در زندان شده است. او همچنان با قامتی استوار ایستاده است

در ادامه به دیدن گزارشی از سخنان ایشان که در گور فرزنش ایراد میکند مینشینیم و تفسیر شما را میشنویم . در چنین جایی و در چنین حالتی سخن گفتن تامل برانگیز است.

تقی زاده: مسئله بسار جدی است ، تبدیل کردن این موضوع به برتری داده شده به مطالبات مردم ایران است که زندگی بدون ترس داشته باشند و چیزی که از صمیم قلبش میگوید. آقای سلطانی باید در مراسم ازدواج فرزندش شرکت میکرد نه اینکه در گور او ظاهر شود و مردم را به شادی دعوت کند. تنها اروپاییان و دیگر ممالک نیستند که سکوت کرده اند بلکه نمی خواهند که ببینند و اهمیت به حقوق شهروندی مردم بدهند چون برایشان فقط منافع شان اهمیت دارد.

چالنگی : این ریا کاری که در آخوندها نهادینه شده است سر رشته اش در کجاست و این روضه ها فقط برای پامبری هاست ؟

خزعلی: شما سنت پیامبر اکرم را در بین آخوندها پیدا نمیکنید اینها مدعیان دین بوده اند و ۱۴۰۰ سال طلبکار بوده اند. نتیجه ادعایشان اینست که آقای جنتی میگوید مردم یک وعده غذا بخورند ، ولی خودشان در سن ۹۲ سالگی در حالی که اکثر جوانان امکان ازدواج ندارند طاقت تجرد ندارد و ازدواج کرده است. یا آقای روحانی به مردم میگوید یکسال تحمل کنید آخر کدام کارگر با دست خالی میتواند تحمل کند.

چالنگی :خمینی در این سخنان میگوید ما عادت به گرسنگی داریم . و تحمل مان زیاد است. آیا در این شرایط کنونی به روحانیت حاکم میشود اعتماد کرد و به او برای حل مشکلات دخیل بست؟

تقی زاده : اگر به دیوار دروغ میشود یادگاری نوشت به خمینی و جانشینانش هم میتوان اعتماد کرد!!!
اینه گرسنگی را برای مردم و رفاه و قدرت را برای خودشان میخواهند . آقای خامنه ای یکی از نهاد های تحت اختیارش دارای یکصد میلیون دلار سرمایه است ، چرا از این پول برای رفع بیکاری و فقر و راه اندازی کارخانه ها استفاده نمیکند و این پول خرج گسترش هلال شیعه میگردد. روحانی زاییده یک نظامی است که فاقد مشروعیت مردمی است. چرا کسانی که طبل مخالفت با جمهوری اسلامی را دارند از اصلاح طلبان طلب نمیکنند .؟ چرا نمیگویند که قانون الهی برای جامعه ایران کار آمد نیست و آنرا نمیخواهیم. این اصلاح طلبان یا شبه اصلاح طلبان همانهایی هستند که داغ فرزندان این مرزو بوم را بر دل خانواده هایشان گذاشته اند.

چالنگی : آیا این نظام مشکلش آدمهاست یا خود سیستم است؟

خزعلی: قبل از اینکه نظام مشکل داشته باشد ما مشکل داریم،این بت گری و بت پرستی از دوره کودکستان و ابتدایی در ذهن ما شکل گرفته است که یک عکس آن بالا بود و او فقط میتوانست حرف بزند . از آنجا بت گری ما شروع شده است، تا فرهنگ درست نشود هرکس بیاید همینطور است.
بعد از درست شدن فرهنگ باید ساختار درست شود. بااین ساختار اگر پیغمبر هم بیاید نمیتواند کاری بکند . ما دنبال اصلاح هستیم نه اصلاح طلبان قلابی که میخواهند بر سر سفره حکومت بنشینند. ما این تغییر را در براندازی و فروپاشی نمی بینیم. این حکومت نه دینی است و نه اسلامی است و این راهی که میرود به هیچستان است نه حتی به ترکستان.

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو