پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۵ مرداد

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغازمینماییم. ابتدا به مناسبت سالگرد در گذشت رضا شاه کبیر و فرزندش محمد رضا شاه پهلوی با شما به سخن خواهیم نشست:
دیروز سالگرد در گذشت رضا شاه بزرگ بود ، مردی که سرزمینی ویران و کشوری ورشکسته را و مردمانی که حتی یک دست لباس درست و حسابی نداشتند را بهر حال تحویل گرفت، جاده و بیمارستان و دادگستری ساخت و رادیو را ایجاد نمود، امروز همچنین سالگرد در گذشت پسرش محمد رضا شاه فقید است کسی که ممکن است خیلی ها از او و ساواکش دلگیر باشند ولی او عاشق ایران بود و ایران را دوست داشت. آنچه را که پدرش میخواست انجام دهد ادامه داد و ساخت ، و سرانجام در پنجم مرداد جان به جان آفرین تسلیم کرد،و در مصر با برگزاری مراسم باشکوهی که توسط سادات انجام گردید به خاک سپرده شد.
سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم پرداخت

دکتر سازگارا: ضمن عرض سلام و ارادت باید عرض کنم که رضا شاه و محمد رضا شاه به تاریخ پیوستند ، و وقت آن است که بدور از حب و بغض ها و تجربه های شخصی ما بوده است کارنامه رضا شاه و محمد رضا شاه رادر ترازوی عقلی تاریخ قرار دهیم و کارهای خوبشان را تقدیر و از کار های بدشان انتقاد کنیم. رضا شاه و محمد رضا شاه را من برگی از تاریخ دویست برگی ایران نگاه میکنم که برای گذار به دوره مدرنیته و آزادی کارهای درخشانی هم انجام داده اند.

دکتر نوری زاده : انتخابات در پاکستان انجام شد وبا حضور احزاب و اشراف حاکم گروه خانم بوتو ،و نواز شریف و عمران خان کریکت انجام شد و او توانست نودو پنج درصد کرسی ها رابدست بیاورد. آیا این بدین معناست که مردم خسته شده اند و احتیاج به افرادی تازه دارند.؟

دکتر سازگارا: سیاستمدارها موجودات محبوبی نیستند، بعد از مدتی تصدی امور ، مردم احتیاج دارند که چهره های تازه ببینند، بخصوص سیاست مدارهایی که موفق به حل مشکلات مردم هم نشده اند، در پاکستان قدرت توسط احزاب دست به دست شده است و هر از چند گاهی هم با کودتای ارتش نظامیان آمده اند ، و مشکلات پاکستان حل نشده است ، همه میگویند پاکستان میتواند مشکلات خیلی بزرگی برای منطقه و دنیا ایجاد کند. عمران خان چهره ای تازه ای در پاکستان میباشد و آدم مدرنی است و میتواند پاکستان را به سمت مدرنیته ببرد.

دکتر نوری زاده: دیروز آقای پمپئو انگشت روی نکاتی گذاشت و مستقیما نه به سپاه حمله کرد و نه به ارتش، ولی روی سخنش به سپاه قدس وقاسم سلیمانی روحانیون مزدور بود نظر شما چیست؟

دکتر سازگارا: ایشان پاره ای از سخنان اختصاصی شما را استفاده کرد بنظرم مطالب آقای پمپئو برای ما ایرانیان نا آشنا نیست و خبر جدیدی ندارد،و فقط جدید بودنش اینست که از دهان وزیر امور خارجه زده میشود.و حمل به مصداق هم کرده و اسم برده است این نشان میدهد که تیم ایشان کاملا در جریان اتفاقات ایران قرار دارد و کار شایسته ای بود که برای ایرانیان انجام داد.

دکتر نوری زاده : ما باید باین حکومت چیکار کنیم ،مردم چه راه حلی دارند؟؟
من به عنوان یک ایرانی عرض میکنم هر ساعت که این رژیم ادامه داشته باشد ساعتها خسارت به این مملکت وارد میکند،و این به نفع مردم است که هرچه زود تر این بساط مدیریت جمع شود و پی کارش برود، اینکه چیکار باید کرد؟ مردم همه متوجه شدند که این حکومت دیگر کاری برایشان انجام نمیدهد چون از پس این کار بر نمی آید و کاری از دستش ساخته نیست و مشکلات مردم حل نمیشود و دیگر ذکر مصیبت هم چاره درد نیست،این قانون اساسی و ولایت فقیه و کاری از دستش بر نمی آید. مردم یک حکومت مدرن و مردمی همراه با دمکراسی میخواهند، آنچه هم اکنون رساله همه ماست اینست که چگونه از این رود خانه رد شویم، استراتژی و برنامه روشنی که خطر فروپاشی ایران را دارد راهی بجوییم ،مثلا همین اعتصاب کامیونداران که امروز روز پنجم آن است و حکومت را به لرزه در آورده است

دکتر نوری زاده : بگذارید من هم چیزی اضافه کنم در زمان شریف امامی و بعد تر نقشی که مجلس ایفا کرد مثل بنی احمد و دیگران اینها آمدند و با بیان واقعیت کمک کردند و هم اکنون نقشی که دکتر صادقی و دیگر نمایندگان در مجلس بازی میکنند بسیار نقش مهمی است و ای کاش باقی نمایندگان هم به ایشان بپیوندند.

دکتر سازگارا : نکته دیگری که باید گوشزد کرد ستون سوم مبارزات مدنی یعنی ریزش از حکومت میباشد، باید ریزش از پشت کانون حکومت یعنی از اطراف خامنه ای آغاز گردد و یکی از این جاها مجلس است. مخالفین هم باید حواسشان جمع باشد که هنوز نه به بار است و نه به دار که خط و نشان بکشند. این عمل باعث میگردد نیروهای وابسته به حکومت از ترس جان زن و فرزندشان در حلقه حکومت بمانند و ریزش نکنند و این همان چیزی است که خامنه ای میخواهد. الان تمام نیروها را دور خودش جمع نموده است.

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید . منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو