پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۳ مرداد

این شماره از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . ابتدا نگاهی به شکایت ایران از آمریکا بخاطر شکستن پیمان مودت فی مابین دو کشور خواهیم افکند: این پیمان بعنوان پیمان دوستی است که در زمان شاه فقید امضاء شده است. حال اینها میگویند که آمریکاییها این پیمان را شکسته اند.
شما از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتید و ۵۰ گروگان را ۴۴۴ روز در اسارت داشتید،شهروندان آمریکا را در بیروت به گروگان در آوردید. شما مقر تفنگداران را منفجر کردیدو ۲۶۰ نفر را کشتید ، سفارت آمریکا را در بیروت بدست حزب الشیطان منفجر کردید و ۶۷ نفر آمریکایی و بیش از ۳۰ نفر کارمند عرب را کشتید، در نایروبی و درارسلام سفارت آمریکا را منفجر نمودید ، حالا میگویید پیمان مودت را آمریکا شکسته است. این رافقط وقاحت آخوندی میتواند بگوید.ظریف عمامه ندارد ولی صد درصد بدتر از آنهاست.اینه ذولوجحین هستند وشاید چند چهره بهتر است برایشان. آدم پیش خودش میگوید اگر ما جای آمریکایی ها بودیم تا بحال چه بلایی سرمان آورده بودند. از زمانی که حاجی واشنگتن به آمریکا رفت یک ارتباط خاصی با آمریکا داریم مثلا خانم ابتکار تروریست گروگانگیر فرزندانش در آمریکا زندگی میکنند و حالا با وقاحت در مورد امیر انتظام حرف میزند .

در بخش بعدی برنامه همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان برنامه جناب آقای محسن خاتمی خواهیم پرداخت :
دکتر نوریزاده:اولا این اداهایی که اینها در می آورند راجع به ۲۸ مرداد شما را عصبانی نمیکند؟؟

آقای محسن خاتمی: اخیرا من کتابهایی را دومرتبه مطالعه کردم و دیدم سه جریان تاریخی بزرگ در تداوم انقلاب مشروطیت بوجود آمد
یکی کودتای رضا خان پهلوی یا میر پنج که با شعار جمهوری خواهی آمد و آخوند ها جلویش را گرفتند.
دوم زمان شاه جوانبخت روابط صمیمی بین مصدق و شاه وجود داشت که روحانیت آنرا بهم زد.
ودر قیام ۵۷ که راستین ترین جریان تاریخی بود که بعد از انقلاب مشروطیت بوجود آمد مردم آمدند و در لوله های تفنگ گل میخک گذاشتند .
شااه مریض بود آمد و از مردم معذرت خواهی کرد و عظمت شاه به آن شد که دستش را بطرف ملیون دراز کرد و کشور را به آنها واگذار کرد. و زمانی که به بختیار گفتند که پدر این پدرت را کشته است بختیار گفت حالا وقت پدر کشی نیست، ایران در خطر است.

حتی فرح پهلوی اعلام نمود که چپ ها برای ایران خطرناک نیستند.این بزرگترین موضوعی بود که گفته شد و مورد انتقاد خیلی ها قرار گرفت ، مثلا رضا شاه حجاب را شکست و ثابت کرد که تا زمانی که آخوند و آخوند بازی هست این مملکت رو به شکست است. رضاشاه اوقاف را آورد و دادگستری را تاسیس نمود.

دکتر نوریزاده: من همیشه فکر میکنم در دوره رضا شاه در کشور های دورو بر ما در منطقه چه کسانی بودند به هر شکلی حتی فرمایشی مجلس را نگه داشت تمام قوانین در مجلس تصویب شده بود.

آقای خاتمی: رضاشاه با آخوند و جاسوس بازی مخالف بود ولی چپ ها یعنی همان ۵۳ نفر بر علیه او قیام کردند . ما نباید گول چهار تا آدم را بخوریم در بهترین حالتش روحانیت به ما ضربه زده است در حال حاضر نه مذهب باقی گذاشته اند نه دیانت، و این سه شکست تاریخی به گردن روحانیت است. تا روحانیت دستش از قدرت کوتاه نشود و نرود در واتیکانش بنشیند همان آش هست و همان کاسه.

دکتر نوری زاده: از زمان زندان و از خاطراتت با مرحوم امیر انتظام بگو؟

آقای خاتمی: من انگشتم شکسته بود و برای درمان به درمانگاه میرفتم که زنده یاد امیر انتظام هم می آمد و از همه میپرسید شما از کدام بند هستید و جرمتان چیست؟ از من پرسید و من جواب دادم چپ… گفت شما چپ ملی هستید ، الان نزدیک سالگرد جنایت این نظام هستیم ، یک سری ورقه آورده بودند که به ما میدادند تا موضع مان را بنویسیم ، زنده یاد امیر انتظام در این ورقه نوشته بود آیا میشود این رژیم شقیه جنایتکار را قبول داشت، ما واقعا شرمنده شدیم . بعد از آزادیمان بارها به منزلش وهمراه او بر مزار مصدق رفتیم همیشه همراه تعدادی از بچه های چپ بود و نمایی از نماد ملی بود. امیر انتظام همیشه امیر انتظام بود.

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید . منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب دانلود فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو