تفسیر خبر دوشنبه ۲۱ خرداد

امشب در تفسير خبر /٩.٣٠ تهران : اصلاح طلبان و حكومت .
ميهمانان :آقاي امير حسين اعتمادي (واشنگتن ) و آقاي مسعود مويدي (تهران)
همچنين گزارشي داريم از آقاي امير حسين موحدي ، روزنامه نگار در مشكين شهر

آقای چالنگی : الارغم توجه جهان به دیدار پرزیدنت ترامپ و رهبر کره شمالی همچنان مسائل ایران دنبال میشود،چگونه است که رژیم پس از گذشت چهل سال از حکومتش هنوز در پرداخت حقوق معوقه کارگران و کارمندانش مشکل دارد؟؟

آقای اعتمادی: میتوانیم بگوییم که این وابسته به سیاست خارجی رژیم است ، شما نمیتوانید در دنیای امروز بر اساس یک ایدئولوژی با تمام دنیا سر جنگ داشته باشی و خواهان محو اسراییل و مرگ بر آمریکا باشی و در این حال مشکلات بیکاری و کارخانه هایت را حل کنی ، نمیتوانی ایجاد کار و شغل کنی.

آقای چالنگی: این پولهایی که دولت اوباما به حکومت اسلامی پرداخت نمود چه شد؟ و چرا هنوز کارگران اهوازی باید بدون حقوق باشند و بقیه کارگران هم چندین ماه است حقوق دریافت نکنند؟

آقای مؤیدی: من با آقای اعتمادی در این موضوع همراه هستم ، وجود وزیران نالایق و مدیران ناوارد و نالایق هم به این مشکل نظام اضافه شده است ، شخصی سی و هفت سال است وزیر است و هرچه گفته اشتباه و غلط بوده است ولی هنوز در مسند وزارت نشسته است ، در بخش مدیران هم به همین شکل است،.

آقای اعتمادی: تخصص و لیاقت در جمهوری اسلامی مورد نیاز نیست و اگر در چهار چوب نظام نباشند و سر سپرده به بیت نباشند اگر لایق و تحصیل کرده هم باشند در این سیستم دوام نمی آورند،.

آقای مؤیدی: مثلا امثال آقای ظریف و علی اکبر صالحی بسیار اخلاق مدار و تحصیل کرده اند ولی دروغگو هستند و ظاهرا متدین نشان میدهند اما به مردم و به دنیا دروغ میگویند و تنها ماندن اینها بر مسند کار همین پشتیبانی از رژیم با توسل به نیرنگ و فریب و دروغ است، متاسفانه مدیران نالایق باعث شدند استاندارد ها تغییر بکند. مملکت ما سه پرچم دارد الله نشان، شیرو خورشید نشان و بی نشان تکلیف دو تای اولی که مشخص است می ماند بی نشان ها که اکثرا یک روز یک حرف میزنند و روز بعد تماماً چرخیده و حرف دیگری میزنند . من مشکل را در خودمان میبینم که از این مدل آدم ها خوشمان میآید و این مدل آدم ها را پرورش میدهیم .

آقای چالنگی : آیا موضوع افراد هست، و یا ساختار حکومت مشکل دارد مشکل اساسی کجاست؟؟

آقای اعتمادی : اولا خارج از باور است که بتوان افرادی که درویی و فریبکاری را در دستور کار خود قرار نداده اند را در این سیستم نگه داشت،در سیستمی که فساد نهادینه شده است چنین کاری محال است،در این سیستم اولویت ها جای دیگری است و در جای دیگر تصمیم ها گرفته میشود که نه به کسی پاسخگوست و نه اصلاح پذیر است.

آقای چالنگی : آیا می شود این ساختار را اصلاح کرد ؟؟

آقای مؤیدی: الارغم اینکه من اعتقاد به اصلاح نظام دارم و معتقدم که راهی هم جز این در پیش رویمان نداریم با 70 درصد قانون اساسی که مسکوت مانده است میشود اینکار را انجام داد.

در ادامه برنامه به تفسیر های میهمانان محترم برنامه در باره اینکه آیا این رژیم اصلاح پذیر است یاخیر و راه حل از نظر ایشان چیست خواهیم پرداخت . با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستلن و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ،منتظر شنیده نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو