تفسیر خبر دوشنبه ۱۴ خرداد

در تفسیر خبر امشب همرا با شما خوبان و میهمان عزیز برنامه جناب آقای محمد نوری زاد فیلمساز نقاش و فعال سیاسی بررسی خواهیم نمود

– در سالگرد در گذشت آيت الله خمينی ايران چه وضعيتی دارد؟
– چه كسان و نيروهائی در به قدرت رسيدن آيت الله خمينی نقش داشتند؟
– حكومت ايران چه وضعيتی دارد؟
– آيا آنگونه كه محمد بهشتی از كارگزاران حكومت می گويند هنرمندانی مانند محمد علی فردين و ناصر ملك مطيعی داوطلبانه خانه نشين شدند يا حكومت انقلابی آنها را خانه نشين ساخت؟

ابتدا توجه تان را به دیدن یک کلیپ در باره سالروز درگذشت خمینی جلب مینماییم.

-جناب نوریزاد شما بازداشت شدید در بازداشت چه گذشت؟؟ و در سالگرد در گذشت خمینی چرا این کارگزاران این گونه ادبیاتی دارند؟؟

بی ادبی که شما از زبان بسیجی و برخی ملایان میشنوید دقیقا خروجی شخصیت جناب رهبر است، و ایشان به این بد اخلاقی نیاز دارد، چرا خامنه ای با یک تشر این بسیجیان را سر جایشان نمی نشاند،چون او به این بسیجیان ترش رو احتیاج دارد.
رامین حسین پور و برادرش در زندان سنندج بسر میبرند و منتظر هستند ماه رمضان تمام شود و اعدامشان کنند ، شاید تنها پدرو مادری که آرزو میکنند این ماه رمضان تمام نشود این پدر و مادر باشند، پدرش ۶ سال در جنگ ایران و عراق بوده ، ما نمیگوییم آزادشان کنید بلکه میگوییم علاقه مند هستیم که اعدام از جامعه ما برچیده شود.ای دو جوان بیست و چند ساله حاصل عملکرد جمهوری اسلامی در این سیو چند سال هستند هرچه فراگرفتند در این زمان حکومت اینها بوده است من معتقدم که جمهوری اسلامی به عنوان یک مجرم باید اعدام بشود .ما به همراه چند نفر به خانه ایشان رفتیم متاسفانه چد نفر خبر دادند که ما به آنجا رفته ایم که پس از خروج مورد بازخواست چند نفر قرار گرفتیم و گفتند که شما باید با ما بیایید، وتلفنهایتان را هم به ما بدهید ،من به آنها گفتم شما حکمتان را به ما نشان بدهید ما همکاری خواهیم کرد، ما میدانستیم که اینها حکم ندارند ولی به خدا و پیغمبر قسم میخوردند که حکم در راه است. من به دوستانم گفتم هیچکس گوشی به اینها ندهد و به انها گفتم که ما آماده کتک خوردن هستیم. نهایتا ما را به حسینیه ای بردند. نمی خواستند ما را به اداره شان ببرند که مشخص شود در کجاست. و در آنجا زمانی که گوشی من را گرفتند داشتند به جاهای دیگر سرک می کشیدند که با آنها درگیر شدم و یکی از آنها با لگد به پهلویم زد که هنوز جایش مانده است. واز اطلاعات سنندج آمدند و فیلمی برای ما گذاشتند که رامین حسین پناهی مسلح بوده است و حکمش اعدام است که من در جواب گفتم تا بحال اینهمه اعدام کرده اید جواب داده است ،نه !! تازه حالا عقلای مجلس به این فکر رسیده اند که مجرمان مواد مخدر را اعدام نکنند،.

-آیا این ماموران محلی بودند و یا تعدادی شان محلی بودند،توانستید تشخیص بدهید.؟؟

تعداد هفت هشت نفری از اینها مال پلیس امنیت بودند، و چهار نفری که بعدا آمدند از اداره کل اطلاعات کردستان بودند. نه، کرد نبودند و ته لهجه ترکی داشتند. نخیر آقا مسئول کرد کجابود!! متاسفانه از کردها بعنوان جاسوس استفاده میکنند و اخلاق کرد ها را بهم زده اند.

-این شیوه عمل شیوه عمل با سابقه ای است در کشور های تحت اشغال معمولا چنین میکنند، و از مردم علیه مردم استفاده میکنند.

اما سالگرد درگذشت آیت الله خمینی؟ خمینی وعده های بسیاری را داد از جمله سخنانی هم که گفت در بهشت زهرابرنامه خودش بود که بعدها اجرا کرد، شاه گورستانه ها را آباد و کشور را ویران نمود. و ما عملا دیدیم که بعد از به قدرت رسیدن امام خمینی این مملکت به این شکل اداره شد، من نرخ قبر در بهشت زهرا را میدیدم که از آپارتمان در بسیاری از شهر های ما گرانتر است، تفسیر شما را می شنویم؟؟

در مورد آقای خمینی شخص من نوریزاد تا دو سال پیش هم پرهیز میکردم از نقد ایشان، الان می بینم هر چه بدبختی تو این مملکت هست از ایشان هست اشان یک آخوند بسیار ساده ای بود اصلا دنیا را نمی شناخت، سیاست را نمی شناخت، ایشان اصلا انسان را نمی شناخت، ایشان اصلا مراوده با فرهنگهای مختلف را نمی شناخت ، یک آخوند ساده ای که اصلا شهر رو نمی شناخت،شهروندی رو نمی شناخت، قانون را نمی شناخت، ایشان را تبعید کرده بودند مدتی در ترکیه و بعد هم در نجف، دنیا را ندیده بود، وبعد هم در یک عالمی هپروت مشغول خود سازی بوده،ایشان از کشت مگس ابا دارد ولی با یک یاداشت چند خطی جان چندین هزار انسان را میگیرد،آنها زندانیانی که داشتند دوره محکومیتشان را میگذراندند، آقای خمینی یک شخصیت بسیار بسیار ساده لوح و بشدت هم فریب میخورد و توسط اطرافیانش احاطه میشد، آدم قاطعی بود ، آیت الله شریعتمداری مثل خودش بود مرجع بود نامه شریعتمداری را بخوانید ببینید او مرجعیت را به چه روزی انداخته است، در جنگ میگفت اگر بیست سال هم طول بکشد ما هستیم،و فریب اطرافیانی را خورد که دوست داشتند شوروی سابق و دیگر کشور ها اسلحه به عراق بفروشند و آخوندی سکاندار مملکت شد بدون اینکه دنیا را بشناسد. این آدم تعادل روانی نداشت، در جنگ ایشان بسیار بداخلاق شد، بعد از پذیرش قطعنامه، مثلا در موردی از خانمی در باره الگوی رفتاری او خبرنگار سئوال نمود و او گفته بود الگوی من اوشین است و خمینی دستور اعدام این خانم و خبرنگار را صادر نمود، نشان میدهد این آدم تعادل ندارد، بعد چطور اداره یک کشور را به او سپردند؟ حال چنین فردی رهبری یک مملکت را بعهده گرفته ، ایشان علم کشور داری نمیدانست ، ایشان از دومتر آنطرفترش خبر نداشت. وبه شیوه ۱۴۰۰ سال پیش سعی داشت جامعه اش را اداره کند،.

-ببینید این کشور در اختیار ملایی قرار گرفته که خبر نداشت در اطرافش چه میگذرد حال اسناد و مدارکی هست که در گوادلوپ چه گذشت و وزارت امور خارجه آمریکا به افشای مدارک پرداخته است . حال روحانیت شیعه نیم خیز کرده بود برای حکومت، و در زمان مشروطیت در برابر روحانیت قدرت طلب ایستادند، سهم مردم و روشنفکران چه بود از به حکومت رسیدن ملایان،؟؟

آقای خمینی تقریبا یکسال پیش از انقلاب ناشناخته بود، مردم او را نمیشناختند ،کم کم به خاطر ضدیتش با شاه اورا شناختند، بر کشیده شد و در سفره فهم مردم نشست، منتهی قابلیت این را نداشت که یک انقلاب را رهبری بکند، حال میگویم دلیلش چیست؟؟
وقتی مذهب تشیع در ایران پا گرفت به ضرب و زور صفویه چه شکمها دریدند و مذهب ایران را تغییر دادند ، و شیعه کردند منبر در مساجد گذاشتند یعنی مردمی که خود در روستاهای از هم دریده و دخمه زندگی میکردند پول بروی هم گذاشتند و یک بنای زیبا ساختند و در هر روستا یک مسجدی بنا کردند و در طلایی ترین جای مسجد منبر گذاشتند و آخوندی را دعوت کردند قرنهای قرن این آخوند می آمده در روستا، در شهر، در مجلس در خانه می نشسته و روی ذهن مردم کار میکرده است، خیلی چیزها میگفته که بخش عمده اش خرافه بوده است و مردم در یک کارناوال ملی آموختند که باید ساکت بنشینند تا یک آخوند برمنبر صحبت کند، منتهی با سواد بودن مردم بلا بود بهمین خاطر هیچ آخوندی رو شما پیدا نمیکنید که مردم را تشویق بکند به با سواد شدن. هر چقدر مردم نفهم تر بی سوادتر برای آخوند ها ، مطلوبتر. این بود وقتی که خمینی آمد یک ذخیره هزارساله از علمای شیعه به پای او ریخته شد، مردم عصاره تمامی فضائلی که در آسمان ذهنشان بود در جمال خمینی دیدند، و اصلا یکی از علت هایی که روشنفکران نتوانستند کاری بکنند این بود که روشنفکران به اندازه آخوند ها تریبون نداشتند،

-برای اینکه نسل جدید هم بیننده برنامه هستند و در جریان نیستند، این سخن شما وقتی برمیگردیم منظور من فقط نویسنده و شعرا نبودند که گو اینکه روشنفکر دنبال تریبون نیستکه داشته باشد بعد حرفش را بزند، روشنفکر حرفش راممکن است بزند و این تریبون خودش را پیدا میکند در طل تاریخ ما چنین بوده ما ناصر خسروتریبونی نداشت در کنار تخت پادشاهی نبود مثل بعضی از شاعران بهمین دلیل هم دربدر شد علاوه بر این بسیاری از نویسندگان و روشنفکران ما شاعران ما رفتند و در کنار آیت الل خمینی ایستادند حرف من اینست جبهه ملی که تریبونی به بلندی تریبون آیت الله خمینی داشت ، همه اینها به امیدی در کنار خمینی قرار گرفتند، از قضا روستاییان دیر تر به او گرویدند و زود تر از او بریدند،

دوست من مرد روشنفکری مثل سیدجمالدین اسد آبادی که با ناصرالدین شاه نشست و برخاست داشت، با یک ملایی که هیچ کجا نرفته و ندیده فرق بسیار داشت ملا ها برای اینکه از شر سید جمال راحت شوند برایش درآوردند که این سید جمال که اینهمه هیاهو میکند ختنه نکرده است، و این موضوع مثل کوه بر سرش کوفته شد، نمیتوانست بر منبر برود و بگوید ختنه شده، نمیشد .
فرار کرد و رفت، من گمانم اینست که آن گنده ها دیدند برای درهم کوفتن ایران و منطقه هیکس بخوبی ملا ها نیست دوست من همین الان اگر پوتین برگردد و بگوید جناب آقای خامنه ای در دانشگاه پاتریس لومامبای مسکو دوره جاسوسی دیده آب از آب تکان نمیخورد،چرا؟؟ چون مردم ما الان به یک پیری زود رس رسیده اند،به یاس رسیده اند دیگر افشاگری و رو کردن سند تاثیر بر آنها ندارد، انها چنان درگیر روزمره گی هستند و چنان این روزمره گی برایشان تنظیم شده یک یک روز مطلقا نمیتوانند کارشان را تعطیل کنند،.
الان کامیونداران ما از چند روز کارشان گذشتند و به هدفشان نزدیک شدند و تا حدودی نتیجه گرفتند ولی معلمان ما سالهاست دارند اعتراض میکنند و بسیاری از این شخصیت ها در زندان هستند چرا هرچه سند برعلیه سعید طوسی منتشر شود آب از آب تکان نمیخورد. یک شوک بزرگ این مردم را بیدار خواهد کرد.

امید ما به این نسل جوان است این نسل جوان عمدتا بیکار است و اکثرا مردم ترسیده اند و سفره ای از ترس جلویشان است و لقمه های ترس است که فرو میدهند، مطمئن این نسل جوان خواهد بود که طومار اینان را در هم خواهد پیچید،.

-آیا سرکوب گری میتواند به تنهایی ضامن بقای حکومت باشد آنچه که در ایران اتفاق افتاد در حکومت استالین هم اتفاق افتاد و به شکل های دیگر و وسیعتر و گسترده تر تفسیر شما را می شنویم؟

سرکوب بله ، شوروی ها ۷۰ سال با سرکوب به بقای خودشان ادامه دادند ، اینجا سرکوب با خرافه و با مذهب آمیخته است، یعنی پدر که بچه اش در جنگ شهید شده و زندگیش تاراج شده به حرمت خون فرزندش هیچ اعتراض نمیکند، یا وقتی نگاه میکند به اندوه حضرت زینب در کربل کوتاه میاد، سرکوب بعلاوه خرافه یعنی مثلا در شوروی سابق فقط سرکوب بود اما اینجا سرکوب وجهه مذهبی پیدا کرده و با خرافه همراه شده است. در ماه محرم مردم به یزید و اطرافیانش لعن و نفرین میفرستند و خشم خود را بر سر انها میریزند وهیچوقت به خودشان فکر نکرده اند که وقتی شما به دور دستها اعتراض میکنی حکومت از این بابت خوشحال است و حاضر است چایی شما را هم بدهد و برایت سفره بیندازد . برای چه؟؟ برای اینکه تو خشمت رو به دور دستها حواله میدهی، و اصلا بفکر این نیست که باید به فکر یزید زمان خودش باشد ، دنبال این باشی که چه کسی الان به تو ظلم میکند این سرکوب بعلاوه خرافات مذهبی و جهل بزرگی که شوربختانه مردم ما در آن قرار گرفته اند باعث شده که آن روشنگری و آگاهی به ورطه تعویق بیفتد.

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان وآشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو