تفسیر خبر چهارشنبه ۵ اردیبهشت

امشب در تفسير خبر /ايران فردا /٩.٣٠ تهران: جعليات محمد جواد ظريف در نيويورك در مورد حجاب در ايران و اين ادعا كه مورد قبول جامعه و فرهنگ مردم ايران است.

آينده رژيم ديني ايران و برنامه احزاب مخالف.

پي آمدهای پيدا شدن پيكر موميائي شده منسوب به رضاشاه پهلوي در شهر ري با ميهمانان :آقايان حسن اعتمادي (حزب سكولار دموكرات ايرانيان -استكهلم) بابك يزدي (حزب كمونيست كارگري ايران – تورنتو) و فواد پاشائي (حزب مشروطه ايران) به تبادل نظر خواهیم پرداخت و تفسیر آنان را خواهیم شنید

ابتدا به دیدن دوگزارش تصویری از سخنان محمد جواد ظریف و جعلیات و دروغ پردازی های او خواهیم نشست و تفسیر و تحلیل میهمانان گرامی برنامه را در باب این سخنان خواهیم شنید.

در این میان به چند گزارش از برخورد سلیقه ای نیروهای گشت ارشاد با بانوان و دختران ایرانی می نشینیم. و توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم نمود.

بفرض اینکه در کانادا کسی برهنه بیرون بیاید با آنها چه برخوردی میشود.؟؟؟

بنظر آقای بابک یزدی آقای ظریف هم در مورد قانون نوع پوشش در ایران و هم در ارتباط با نوع پوشش در کانادا دچار توهم و دروغگویی شده اند. در کانادا قانونی تصویب شده که مردان و زنان میتوانند بدون پوشیدن بالا پوش در فصل گرما در خیابان بیایند. وضعیت موجود در ایران مانند اوئل انقلاب در سال 57 است مردم در مقابل زورگویی و سرکوب مقاومت میکنند و حکومت نفس های آخرش را میکشد. ایشان میگوید که ما فرهنگ داریم ، درست است شما فرهنگ حکومتی دارید و این فرهنگ با فرهنگ جامعه مغایر میباشد. اینها چهل سال زور زدن تا این فرهنگ را جا بیندازند اما نتوانستند و میبینیم که دختران انقلاب با برداشتن روسری اعتراض خود را آشکارا به آنها نشان دادند.

آقای پاشایی در پاسخ به این مطلب فرمودند دوران احمدی نژاد هم از این دروغ بافی ها زیاد گفته شد در مورد همجنس گرا ها که اصلا در ایران همجنسگرا وجود ندارد. وقتی شما از یک فرهنگ صحبت میکنید ، این فرهنگ را با زور و توسری و زندان وسرکوب برقرار نمیکنند. و این موضوعاتی که آقای ظریف وزیر امور خارجه مطرح کردند سرتاسر دروغ است و حقیقت چیز دیگری است. و دروغگویی در جمهوری اسلامی یک کار عادی است.

به نظر آقای اعتمادی هر سیستم حکومتی برای ایجاد نظم و قانون در وحله اول فرهنگ سازی میکند مثلا در کشور های اسکاندیناوی دختران و پسران از دوران مهد کودک تا دانشگاه در کنار هم مشغول درس خواندن هستند و روابط دوستانه دارند.و با این عمل توانستند تفاوت زن و مرد را از بین ببرند. اما در حکومت اسلامی فقط ایجاد محدودیت نمودند که ناشی از حکومت ایدولوژیک آنهاست. آنچه در غرب اتفاق افتاد باعث رشد و ارتقاء فرهنگ آنها شده است اما فرهنگ سازی این حکومت باعث عقب افتادگی جامعه در هر زمینه ای شده است. و احمدی نژاد سخنگوی این حاکمیت باشد یا محمد جواد ظریف فرقی نمیکند.

اما آقای ظریف در زمانی به اینجا آمده که امانوئل مکرون برای دیدار با دونالد ترامپ و رایزنی در باب قرارداد برجام میهمان کاخ سفید است. آمریکا تا چند روز دیگر قصد خود از ماندن در برجام یا خروج از آن را اعلام خواهد نمود و محمد جواد ظریف هم یکی از امضاء کنندگان این توافق نامه است . تفسیر شما از خروج آمریکا از برجام چیست ؟

به اعتقاد آقای یزدی اینها از روز اول گفتند آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و هنوز هم دارند این شعارهای توخالی خودشان را میدهند ولی اینطور نیست

منافع اقتصادی دو طرف ایجاب کرده و میکند که دو طرف بهم نزدیک شوند یا دور بشوند. اما در پس ورود ترامپ اینها هم متوجه شده اند که او شوخی ندارد. اگر این مسئله اتفاق بیفتد از این وضعی که دارند خیلی بدتر خواهد شد. دلار در عرض چند روز از ۴ هزارتومن به ۶ هزار تومان رسید. بحرانهای در جلوی روی حاکمان ایران فقط اقتصادی نیست هم سیاسی و هم اجتماعی است. اما رژیم ایران بعلت داشتم حکومت ایدئولوژیک که مربوط به هزارو چهارصد سال پیش است و مردمی که در قرن بیست ویکم زندگی میکنند.!! این رژیم با بحرانهای متعدد اقتصادی، امنیتی و سیاسی روبروست و این حکومت بخاطر تضاد دیدگاهش با جامعه امروزی محکوم به رفتن است.

کره شمالی که الگوی ایران و متکی به بمب اتمی بود حاضر به خلع سلاح و گفتگو شده و فهمیده که با این شرایط نمیتواند پیش برود. حکومت ایران با برنامه هسته ای اش به دنبال چیست.؟؟

به اعتقاد آقای پاشایی از روز آغاز ما در مورد مسئله هسته ای بر این باور بوده ایم که کشوری که با بی آبی و بیکاری کارگرانش و نپرداختن حقوق کارگران مشکل دارد و نتوانسته راه حلی پیدا کند احتیاجی به انرژی هسته ای با این قیمت گزاف ندارد .البته در این راه سرداران سپاه با خرید بازار آزاد اقلام و دستگاهای مورد نیاز سود های کلانی را به جیب زده اند و برای آنها این عمل سود مند بوده اما برای مردم که امروزه مشکل معیشتی دارند بغیر از مشکلات بیشتر سودی ندارد.

آیا حکومت ایران نگران است یا بودن ظریف در آمریکا نشانه اعتماد به نفس آنهاست؟

به اعتقاد آقای اعتمادی این حضور نشانه ترس است نه اعتماد به نفس. خود محمد جواد ظریف آمریکا را تهدید میکند که اگر از برجام خارج شود ما دست به اعمال متقابل میزنیم و هزار شعار تو خالی دیگر. مواضع مکرون نزدیک به موضع ترامپ است و او نیامده که ترامپ را تشویق به ماندن در برجام کند. آنچه شنیده میشود آمریکا از توافق برجام خارج نخواهد شد ولی تعدادی از تحریم های گذشته را اعمال خواهد نمود و اتحادیه اروپا هم از این طرح پشتیبانی میکند.

در بخش بعدی نظر میهمانان گرامی را در ارتباط با کشف پیکر رضا شاه و واکنش مردم را جویا خواهیم شد و با شما به سخن خواهیم نشست.

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیده نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو