تفسیر خبر جمعه ۳۱ فروردین

در این شماره از برنامه تفسیر خبر همراه با شما و میهمان گرامی برنامه جناب دکتر علیرضا نوری زاده به تفسیر و بررسی :

پی آمد های ضرب و شتم دختر ایرانی توسط گزمه های حکومت

مردم و محیط زیست در ایران

سخنان احمدی نژاد: رئیس جمهوری هیچکاره است

واکنش سپاه حکومت در برابر حرفهای اخیر شیخ پرزیدنت روحانی

ورود سری تازه خودروهای لوکس برای ولایتمداران

و آخرین رویداد های سوریه

چرا هر روز در خانه پدری دختران و بانوان و جوانان ما مورد ضرب و شتم قرار میگیرند و مردم هیچ واکنشی از خود نشان نمیدهند تفسیر شما چیست؟؟

دکتر نوری زاده: ما در قبل از انقلاب تفسیر مکی اسلام را داشتیم لا اکراه فی الدین .نمیشود تو سر مردم زد . نمیشود جاسوسی مردم را نمود نمیشود پول مردم راخورد. نمیشود بیت المال راغارت کرد.

آقایان آمدندند و تفسیراسلام خیبر را تبدیل کردند به یک تابلوی بزرگ و جلوی ما گذاشتند و حرکت کردند. من و شما یادمان هست در یک بامداد ساعت 7 صبح رادیو اعلام کرد که آقای اشراقی داماد خمینی گفتند حجاب اجباری است. بانوان با دلاوری به جلوی نخست وزیری رفتند و عده ای آنطرف خیابان با شعار یا روسری یا توسری به مقابله پرداختند

جنگ فقری را برجامعه پوشاند و بانوان ایرانی مجبور بودند برای خرید مایحتاج و یا مراجعه به ادارات از منزل بیرون بروند و همه جا احتیاج به چادر سر کردن داشتند و این دوران 8 ساله جنگ روی حکومت را زیاد کرد و فکر کردند زن ایرانی رامطیع کرده اند. اما در پس مرگ خمینی دیدیم که زنان به قالب خودشان برگشتند.

در فیلمهای ایرانی زنان پلیس را یار و یاور دختران و زنان نشان میدهند ولی در خیابان بخاطر پیدا بودن چند تار موی یک دختر ایرانی که لرزه براندام آیت الله ها انداخته است را آنچنان مورد ضرب و شتم قرار میدهند. این نشانه یک حکومت فاسد و دروغگوست.

اما چرا مردم هیچ واکنشی نشان نمیدهند باید گفت این ضد فرهنگی که برجامعه ما سایه افکنده از جامعه ما نبوده است و با این حکومت آمده است. اگر آخوندی بر سر کار بیاید جامعه فاسد میشود چون آخوند فاسد است. جامعه دروغگو میشود انسانها دارای چندی رو میشوند و این حکومت جامعه را بیمار کرده است. در جامعه بیمار کسی به کار دیگران کاری ندارد.

نظرتان راجع به سخنان احمدی نژاد چیست که میگوید رئیس جمهوری در ایران هیچکاره است؟؟

در میان رئیس جمهوری های نظام تنها کسی که یک خروار به مردم وعده داد روحانی بود . رفسنجانی با شعار سازندگی و ساخت ویرانه های جنگ آمد .خاتمی با شعار حقوق اجتماعی واحمدی نژاد با شعار مستضعفان ولی روحانی آمد و برنامه داد. مبارزه با فساد اولین آن بود جلوگیری از دخالت سپاه در سیاست و اقتصاد دومین آن بود. تحقق عدالت اجتماعی و داشتن دستگاه قضایی سالم و هزاران وعده دیگر.

چهار سال اول گفت دارد خرابی های احمدی نژاد را ترمیم میکند. چهار سال دوم شعارها را بالا برد و از خطوط قرمز را یکی بعد از دیگری عبور کرد. اما روحانی هیچکدام از آن وعده ها را عملی نکرد و روزگار مردم سخت تر و بدتر از گذشته شد و وهم رسیدن به رهبری او را مجبور به امتیاز دادن کرد. بودجه های سپاه و آخوند ها را بالا برد بلکه پس از مرگ خامنه ای از او حمایت کنند. متاسفانه گند زد به شعارهایی که داده بود.

آیا سخنان روحانی در روز ارتش و واکنش سپاه حقیقی است یا این هم حقه های حکومتی است.؟

در قبل از انقلاب هرچیزی برای خودش اعتبار داشت مثلا جایگاه دادگستری و قضات و یا وسائل ارتباط جمعی دارای احترام بودند اما در این نظام هیچ ارگانی اعتبار ندارد و تنها جایگاهی که مردم برایش احترام قائل هستند دانشگاه میباشد هرچند خود آقایان اعتراف نموده اند که نتوانسته اند دانشگاه را به حوزه تبدیل کنند.

ارتش هم با آنکه دچار تغییرات بنیادی گردید وکلیه افسران زمان شاه اخراج شدند لاکن اصولی که در پایه ارتش هنوز برجاست حمایت از وطن و مردم جزء لاینفک اصول آنهاست. و روحانی در مقابل مخالفان خود که سپاه را دارند میخواهد خود را به ارتش بچسباند تا بلکه ارتش از اوحمایت کند.

در ادامه برنامه به دیدن دو گزارش تصویری از به خاک سپردن هندوانه ونوای محزون مرگ کارون خواهیم نشست و با شما از اینکه چرا جامعه در سطح عام برای بی آبی و خشکسالی و گرد و غبار و هیچ اقدامی نمیکند.

حکومت که برایش اهمیتی ندارد که چه برسر این مرز و بوم میآید و نکته دیگر اپوزیسیون چه طرحی برای حل این معضل بزرگ دارد. دادن طرح و برنامه برای مشکلات محیط زیستی باید یکی از اهم برنامه های اپوزیسیون باشد.

در بخش بعدی به دیدن گزارشی از ورود اتومبیل های لوکس به داخل کشور خواهیم نشست و در این باره با شما سخن خواهیم گفت.

در انتها نگاهی به رویدادهای سوریه و اخبار جاری منطقه خواهیم نمود و نظر جناب دکتر نوری زاده را جویا خواهیم شد. با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم .

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو