پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۰ فروردین

در این شماره از پنجره ای رو به خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. سپس اشاره ای به سالروز درگذشت زنده یادان محمد علی فردین هنرپیشه بیاد ماندنی سینمای ایران و صادق هدایت نویسنده مشهور و یکی از بزرگان اهل قلم، همچنین بهرام زند مدیر دوبلاژ و محمد ابراهیم جعفری شاعر و نقاش خواهیم نمود و یادشان را گرامی خواهیم داشت. در ادامه از اعدام امیر عباس هویدا به امر جلاد خمینی، خلخالی و بدست هادی غفاری در چنین روزی با شما سخن می گوییم. بدنبال آن همراه با شما به شعری با صدای نازنین عبدالفتاح سلطانی از درون زندان گوش خواهیم سپرد.

در پی آن به داستان دکتر نجفی شهردار تهران خواهیم پرداخت. رئیس شورای شهر تهران از وصول نامه شهردار تهران مبنی بر عدم امکان ادامه خدمت خبر داد. محسن هاشمی ، با بیان اینکه پس از رأی دیروز شورای شهر تهران و مخالفت با استعفای دکتر نجفی، ایشان طی نامه‌ای ضمن تشکر از اعتماد و حمایت شورا اظهار کردند که با نظر پزشک معالج خود جهت انجام عمل جراحی و آغاز درمان ، امکان ادامه حضور در جایگاه مسئولیت خود را ندارند. وی با بیان اینکه رأی روز گذشته شورا به معنای تقدیر از زحمات نجفی در دوره مسئولیت وی بوده گفت: همانگونه که ایشان نیز در سخنان خود گفتند به علت مشکلات جسمی قادر به ادامه حضور در شهرداری نیست. هاشمی با بیان اینکه در صورت موافقت با استعفای نجفی سرپرست تعیین می‌شود گفت: استعفای مجدد نجفی بررسی خواهد شد. اما در این سیستم حکومتی حرف آخر حرف خامنه ای است . مردی بنام نجفی آدم درس خوانده ای است . دزد نیست، سابقه خوبی دارد و چون اسرار را بر ملا میکند باید برود. چنانچه دادستان تهران ، حجت الاسلام منتظری ضمن انتقاد از عملکرد شورای شهر تهران می گوید: این بساط سیاست بازی را که راه انداخته اید چه معنایی دارد؟ وقتی شهردار رسما خودش اعلام می کند که توان کار سنگین کلانشهر تهران را ندارد و به علت بیماری نمی تواند ادامه کار دهد اما این موضوع در دستور کار شورا قرار می گیرد و کار نکردن ایشان را خیانت می دانید…..

در بخش دوم  نگاهی  به سقوط روزانه ریال در برابر  دلار  خواهیم افکند و توضیحاتی تقدیم حضورتان می کنیم.

در بخش بعدی به بررسی و تحلیل سخنان اخیر خامنه ای در ارتباط با امنیت خصوصی افراد و فاش نکردن اسرار مردم توسط مسئولین خواهیم پرداخت ، در جواب به ایشان می گوییم شما امنیت خصوصی چه کسی را رعایت کرده اید، آیا امثال عبدالفتاح سلطانی و نرگس محمدی و آتناها حق داشتن امنیت را ندارند ؟ شرم بر شما با این دروغگویی هایتان. در این زمینه نظر شما را به سخنان ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای فضای مجازی در باره علت تصمیم به فیلتر کردن تلگرام جلب می نماییم : تلگرام ویژگی فراگیری زیادی دارد و تقریبا همه شهروندان کشور را تحت پوشش قرار داده و جمعیت فعال در فضای مجازی همه عضو تلگرام هستند، بنابراین وقتی قابلیتی در آن برقرار باشد که در اقتصاد ملی با حجم بالا تاثیر زیادی داشته باشد ، نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود. در حالی که حداقل چهل میلیون نفر با تلگرام کار میکنند این رقم بالای کاربر حکومت را به وحشت انداخته است تا جایی که بدون در نظر گرفتن عواقب احتمالی بیکاری تعدادی از کاربران شاغل در تلگرام تصمیم به فیلترینگ آن میکنند.

در انتها به منطقه خواهیم رفت و شما را در جریان حمله اسراییل به یک پایگاه نظامی مشترک ایران و سوریه و کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ایرانی مستقر در آن محل در سوریه همچنین توافق ترکیه و روسیه بر سر مناطق تحت کنترلشان در سوریه و دیگر رویداد های مهم جاری در منطقه قرار خواهیم داد.

با ما باشید وبرنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

یوتیوب فایل صوتی فایل صوتی کم حجم گوگل درایو