مطهری: ادامه‌ی حصر غیرقانونی است؛ وضعیت وخیم مهدی کروبی

علی مطهری٬ نماینده مجلس گفته که ادامه حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی غیر قانونی است و اگر اتفاقی برای این دو نفر رخ دهد برای نظام هزینه خواهد داشت.

مطهری افزوده وضع جسمی موسوی و کروبی خوب نیست و بهتر است «عقلای قوم زود‌تر به فکر حل این معضل باشند.»

وی اظهار کرده «اینکه صدا و سیما می‌گوید موسوی و کروبی باید توبه کنند تا آزاد شوند، نه قانونی است و نه شرعی، چون ممکن است اکثر اتهامات خود را قبول نداشته باشند.»

مطهری افزوده در صورت ادامه حصر موسوی و کروبی٬ نمایندگان مجلس از مصطفی پورمحمدی٬ وزیر دادگستری در این خصوص سوال خواهند کرد.

در همین راستا فاطمه کروبی نیز در دیدار با هادی خامنه‌ای با اشاره به شرایط سخت همسرش گفته است: «آقای کروبی چند ماه است که جز برای وضو و نماز از رختخواب بلند نمی‌شوند و رسما بستری شده‌اند، هفته گذشته نیز پزشک‌ها خبر دادند که بر اساس آزمایش ها ایشان پوکی کامل استخوان دارند و عصب سیاتیک به پای چپ زده و در مجموع اوضاع نامساعدی دارند.»

به گفته‌ی خانم کروبی در این مدت آقای کروبی با هیچ یک از سران حکومتی و دولتی دیداری نداشته است.

همسر مهدی کروبی با تاکید بر اینکه بهترین قاضی مردم هستند گفت: «ما پای سختی ها و هزینه های حرف حق خودمان ایستاده ایم و تنها خواسته مان این است که اقای کروبی به خانه اش منتقل شود، محرومیت از آفتاب و هوای تازه بدن وی را فرسوده و آسیب پذیر کرده، هرچند که شرایط روحی وی همچنان عالی است و هنوز مانند روزهای اول امیدوار و محکم حرف می زند. آقای کروبی در سال اول حصر خود چهار ماه روی کاناپه در یک خانه ی ۸۰ متری به همراه تعداد زیادی مامور خوابیدند اما این روزها نگرانی های ما بیشتر است.»

فاطمه کروبی همچنین به ملاقات خود به همراه فرزندان موسوی و رهنورد با هاشمی و خاتمی هم اشاره کرده و گفته است: «یکی از نگرانی های جدی من و آقای کروبی، دختران میرحسین است. آن ها خیلی تحت فشار هستند و شرایط بدی را می گذرانند. توصیفی که از شرایط شان دادند، هر انسانی را با ذره ای انسانیت و انصاف و تدین، آزار می دهد و ما نمی دانیم چطور می توانند با این دختران معصوم این چنین کنند.»

هادی خامنه‌ای نیز در این دیدار با ابراز تاسف از شرایطی که مهدی کروبی در حصر خانگی دارد گفت: این حصر مدل غریب و متفاوتی است که هیچ مقام مسئولی هم عهده دار آن نمی شود. باید به آقایان گفت شما که هر آنچه خواستید کردید. برخی فکر می‌کنند قدرت و حشمت آنها باقی خواهد ماند و همیشگی است، در حالی که خدا در قران می‌فرماید که حواس‌تان باشد که این قدرت و اموال همیشگی نیست و آنچه باقی می‌ماند و جاودان است، رفتارها و عملکردها است.»