تلفات باران اسیدی در اهواز بالا گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، محمد حسین سرمست  از مراجعه  حدود ۲۵۰۰ نفر به مراکز درمانی به علت تنگی نفس پس از بارندگی دوشنبه شب خبر داده است.

او به خبرگزاری های ایران گفته است که  اکثر این افراد در اهواز به مراکز درمانی شهر مراجعه کرده اند و ۷۳ نفر هم بستری شده اند.

آقای سرمست افزوده است که  بیماران عمدتا از شهرهای جنوب و جنوب شرق خوزستان هستند و آلودگی شیمیایی هوا که پس از بارندگی باعث مشکلات تفنسی می شود، واضح است.

وی در مورد علت این پدیده گفت: آلودگی هوا در این روزها بلافاصله پس از باران مردم را درگیر می‌کند و آلودگی شیمیایی آن واضح است که پس از باران بروز می‌کند.

سرمست گفت: به همین دلیل کارگروه‌های ویژه‌ای در دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که آزمایش خون را از بیماران بستری شده و مرخص شده می‌گیرند تا علت را مشخص کنند.

وی اظهارکرد: تاکنون هیچ مورد فوتی نداشته‌ایم و دانشگاه آمادگی خوبی برای پذیرش و درمان این بیماران دارد.

مدتی پیش هم بیش از شش هزار نفر از ساکنان اهواز و استان خوزستان پس از بارندگی دچار مشکلات تنفسی شدند و به مراکز پزشکی مراجعه کردند.

پس از آن سازمان حفاظت از محیط زیست ایران اعلام کرد که آزمایش ها حاکی از میزان بالای «نیترات» در آب باران بوده و احتمالا باران اسیدی باریده است.