باغ سپیداران – محمود بهرامی

محمود بهرامی (زاده ۱۳۱۶ در تویسرکان – درگذشته ۱۳۸۹ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایران بود. محمود بهرامی که متولد ۱۳۱۶ خورشیدی در شهر تویسرکان بود. آغاز فعالیت هنری وی از سال ۱۳۳۴ با قصه نویسی در نشریات مختلف بود. بهرامی بازیگری در سینما را از سال ۱۳۵۰ شروع کرد. یکی از نخستین تجربه‌های سینمایی او بازی در فیلم خواستگار (علی حاتمی ۱۳۵۱) بود.

او در مجموعه تلویزیونی صمد ایفاگر نقش «سیامک» بود. بازی در فیلم‌های صمد به مدرسه می‌رود (پرویز صیاد، ۱۳۵۱)، خانه قمرخانم (بهمن فرمان‌آرا، ۱۳۵۱)، اسرار گنج دره جنی (ابراهیم گلستان، ۱۳۵۳) و زنبورک (فرخ غفاری) از دیگر فیلم‌های پیش از انقلاب است که محمود بهرامی در آن‌ها بازی کرد.

محمود بهرامی پس از انقلاب نیز در فیلم‌های فراوانی از جمله مسافران مهتاب (ساختهٔ مهدی فخیم‌زاده)، سال‌های خاکستری (ساختهٔ مهدی صباغ‌زاده)، جیب‌برها به بهشت نمی‌روند (ساختهٔ ابوالحسن داوودی) و گاهی به آسمان نگاه کن (ساختهٔ کمال تبریزی) بازی کرد. وی همچنین نویسنده و شاعری توانا است و دو کتاب او به نامهای «دو کلوم حرف حساب» (انتشارات جزیل – ۱۳۷۹) و «انگیزه‌ای به نام عشق» (نشر مجید-۱۳۷۹) حاوی داستانهای کوتاه و خاطرات هنرمند می‌باشد. همچنین وی دارای تألیفات دیگری نیز می‌باشد.

از آخرین فعالیت‌های تلویزیونی می‌توان به تله‌فیلم «جفت پوچ» و سریال «زن بابا» اشاره کرد. «ازدواج در وقت اضافه» آخرین کار وی بود که در سینماها اکران شد.

محمود بهرامی سابقه پیوند کلیه و از این بابت ناراحتی داشت. او به خاطر عفونت ریه سه هفته در بخش‌های عمومی بیمارستان شهید لبافی‌نژاد و ده روز نیز در بخش مراقب‌های ویژه این بیمارستان بستری شد. وی به دلیل عفونت ریوی در ۱۵ تیر ۱۳۸۹ در بیمارستان لبافی‌نژاد تهران در ۷۳ سالگی درگذشت. مراسم تشییع پیکر این بازیگر پنج‌شنبه ۱۷ تیر از ساختمان شماره ۲ خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان برگزار شد. بهرامی در قطعه ۸۸ (قطعه هنرمندان بهشت زهرا) به خاک سپرده شد.

کارگردان و نهیه کننده : پومن شباهنگ

تحقیق و نگارش متن : آرتین روزبهانی . عاطفه شکری

صداگذاری و میکس : روزبه جمالی

انتخاب موسیقی : ساشا رضوانی

تدوین : محسن علمداری . مهناز اسدزاده

گویندگان : حجت ترابی . نینا رستگار

تیتراژ : پومن شباهنگ

یوتیوب دانلود