وزارت علوم: فعالیت دانشگاه ایرانیان به مدیریت احمدی‌نژاد غیرقانونی است

یک مقام مسئول در وزارت علوم ایران، شروع فعالیت این دانشگاه را غیرقانونی خواند.
به گزارش خبرگزاری فارس غلامعلی نادری، مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم امروز دوشنبه ۱۵ مهر در این خصوص گفت: «دانشگاه آقای احمدی‌نژاد به نام ایرانیان، علی‌رغم گرفتن موافقت اولیه، هنوز موفق به اخذ موافقت اصولی از وزارت علوم نشده است و برای رسیدن به این مسئله باید مشکلات وارد شده به اسا‌سنامه و مصوبه احداث دانشگاه را برطرف کند.»
آقای نادری گفته که یکی از مهم‌ترین ایرادات وارد شده به این موسسه این است که «هنوز اسامی هیات موسس دانشگاه به صورت رسمی به وزارت علوم ارسال نشده است.»
وی همچنین افزوده که فضایی هم برای راه‌اندازی این‌ موسسه به وزارت علوم ابلاغ نشده تا مسئولان برای بازدید از فضای مذکور حاضر شوند.
به گفته‌ی نادری موسسه‌ای با نام «ایرانیان» عنوان مجوز خود را در سال ۸۱ دریافت کرده و در حال حاضر هم به صورت مجازی مشغول به فعالیت است. بنابراین مسئولان دانشگاه ایرانیان در زمان ثبت‌نام این دانشگاه در اداره ثبت به مشکل برخواهند خورد و به دلیل سابقه فعالیت مؤسسه ایرانیان فعال، حق با این موسسه خواهد بود.
«دانشگاه ایرانیان» طرح محمود احمدی‌نژاد بود که اگرچه جرقه آن سال‌ها پیش زده شده بود، ولی پنج مرداد ماه امسال مجوز تاسیس آن توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به آقای احمدی‌نژاد داده شد.