اخبار ورزشی جمعه 5 مهر

هفته یازدهم رقابت های فوتبال باشگاه های برتر ایران با برگزاری دربی اصفهان پیگیری می شود.
درادامه بازی های این هفته، عصر امروز شش دیدار دیگر برگزارشد که طی آن، دوتیم سپاهان و ذوب آهن درورزشگاه فولادشهر دردیداری حساس، دربی اصفهان را برگزارمی کنند.
درورزشگاه تختی بندرانزلی، ملوان این شهر میزبان فولاد خوزستان صدرنشین است، درتبریز، تراکتورسازی این شهر پذیرای نفت تهران است، قرمزپوشان تبریزی که هفته گذشته شکست مقابل داماش گیلان را تجربه کردند برای رسیدن به بالای جدول و رهایی ازبحران، چاره ای جز غلبه بر مهمان خود ندارند، راه آهن تهران به دیدار داماش گیلان می رود، درکرمان، مس این شهرکه درقعر جدول رده بندی جای دارد، با پرویز مظلومی سرمربی جدید خود، میزبان گسترش فولاد تبریز است واستقلال خوزستان بحران زده درورزشگاه تختی اهواز به مصاف صبای قم می رود.
درآغاز بازی های هفته یازدهم عصر دیروز پرسپولیس درورزشگاه آزادی تهران به سختی و با تک گل دقایق پایانی سید مهدی سید صالحی از سد مهمانش فجرسپاسی شیراز گذشت.سرخپوشان پایتخت با این برد خانگی، 20 امتیازی شده و به رده دوم جدول رده بندی صعود کردند.
همچنین دیدار سایپای البرز و استقلال تهران که قراربود درکرج برگزارشود به علت مسابقه برگشت آبی پوشان، مقابل اف سی سئول کره جنوبی درلیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شد.
مدال های طلا و نقره پرتاب دیسک بازی های کشورهای اسلامی به ایران رسید.
درادامه این بازی ها که دراندونزی برگزارمی شود دیروز دردوومیدانی و ماده پرتاب دیسک، احسان حدادی نایب قهرمان المپیک 2012 لندن که پس ازبازی های المپیک، دوباره با نام ایران دریک رقابت بین المللی شرکت کرده بود، با پرتابی به میزبان 66 متر و 3 سانتی متر به مدال طلا دست یافت.
محمد صمیمی دیگر پرتابگر تیم ایران با رکورد 62 متر و 19 سانتی متر، گردن آویز نقره را از آن خود کرد و شرکت کننده ترکیه برسکوی سوم ایستاد.
همچنین درپرتاب وزنه و دربخش بانوان، لیلا رجبی شرکت کننده تیم ایران با پرتابی به میزبان 17 متر و 2 سانتی متر، نشان طلا را از آن خود کرد.
دردو100متر زنان نیز، مریم طوسی زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و به نشان طلای این ماده دست یافت.
عظیم قیچی‌ساز کوهنورد ایرانی قله 8201 متری چوآیو درتبت چین را بدون اکسیژن فتح کرد.
به گزارش ایسنا، قیچی‌ساز 12 شب چهارشنبه ازکمپ دو به ارتفاع هفت هزار و 100 متری به سمت قله حرکت کرد و توانست صبح دیروزدوازدهمین قله بالای هشت هزار متری خود را فتح کند.قله چوآیو معروف به “الهه فیروزه” در چین قرار دارد.عظیم قیچی‌ساز با فتح قله چوآیو، نخستین ایرانی لقب گرفت که تا به حال توانسته 12 قله بالای هشت هزار متری جهان را صعود کند. به این ترتیب، قیچی‌ساز تنها دو قله، شیشاپانگما و لوتسه را پیش‌رو دارد تا به باشگاه کوهنوردان صعود کننده به 14 قله هشت هزار متری جهان بپیوندد.
چند خبرکوتاه
درادامه رقابت های بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا درتهران دیروز، تیم ایران درمصاف با تیم قدرتمند کره جنوبی، نایب قهرمان دوره گذشته، تن به شکست 92 – 78 داد.
درادامه سومین دوره رقابت های واترپلو قهرمانی جوانان آسیا درسنگاپور دیروز تیم ایران دردومین دیدار خود مقابل تیم میزبان به برتری 16-6 رسید و صاحب دومین برد پیایی خود دراین دوره از مسابقات شد.
تیم ایران امروز درسومین مسابقه به مصاف سری لانکا رفت.
به گزارش برخی خبرگزاری ها، مقصد بعدی حامد حدادی بهترین سنتر 218 سانتی متری بسکتبال آسیا به احتمال زياد ليگ چين است.یکی از تیم های صدرجدولی لیگ چین با پیشنهادی یک میلیون و دویست هزار دلاری درپی جذب این بازیکن است.
اگراين توافق شکل بگيرد، حدادی، پس از صمد نيکخواه بهرامی، دومين بازيکن ايرانی شاعل درليگ بسکتبال چين خواهد بود.
دراین حال، حدادی در انتظار پيشنهاد نهايی تيم‌های يوتا جز و نيويورک نيکس از تیم های حاضر درلیگ ان بی ای آمریکا نيزهست.
پس از شکست یک به صفر لیورپول مقابل منچستر یونایتد دررقابت های جام اتحادیه انگلیس، براندن راجرز سرمربی قرمزهای آنفیلد با تمجيد ازعملکرد لوییز سوارز، مهاجم اروگوئه ای خود گفت: فکر می ‌کنم لوئيس عالی بود. می ‌توانستيد با توجه به اينکه در پايان بازی خسته شده بود بگوييد مدت‌ها از ميادين دور بوده است، اما واقعا برای حريف تهديد است.
وی افزود: او يک مبارز است. سوارز بسيار مصمم است و برای بازی آخر هفته مقابل ساندرلند آماده می‌شود.
و در آخرین دیدار هفته پنجم رقابت های فوتبال سری آ ایتالیا شب گذشته، اینتر درورزشگاه خانگی خود، جوزپه میاتزا شهر میلان، مهمانش فیورنتینا را 2-1 شکست داد و با این برد 13 امتیازی شد و به رده دوم جدول رده بندی صعود کرد.
استبان کامبیاسو و جاناتان برای اینتر و جوزپه روسی برای فیورنتینا دراین مسابقه گلزنی کردند.