اخبار ورزشی روز چهارشنبه 3 مهر

استقلال تهران درمرحله نیمه نهایی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف اف سی سئول کره جنوبی می رود.
دوررفت این مرحله امروز با برگزاری دو دیدار آغاز می شود که طبق برنامه، درورزشگاه جام جهانی سئول، دوتیم استقلال تهران و اف سی سئول کره جنوبی دردیداری سرنوشت ساز رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.
آبی پوشان پایتخت که با شکست بوریرام تایلند به این مرحله صعود کرده اند، برای گرفتن سه امتیاز از میزبان خود و آسوده خاطر کردن خیالشان برای بازی برگشت، گام به این مسابقه حساس خواهند گذاشت.
دیدار برگشت دوتیم، 10 مهر درورزشگاه یکصد هزارنفری آزادی تهران برگزارمی شود.
دردیگر بازی این مرحله، دوتیم گوانگژو چین و کاشیوا ریسول ژاپن به دیدار هم می روند.
تیم کاتای بانوان ایران که با شایستگی به دیدار نهایی سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی راه يافته بود، به دلیل اعتراض مصری‌ها از دور مسابقات کنار رفت.
به گزارش خبرگزاری مهر، درادامه بازی های کشورهای اسلامی دراندونزی دیروز درپیکارهای کاراته، تیم کاتای بانوان ایران که مقتدرانه به مرحله نیمه نهایی راه یافته بود دراین دوربا برتری 4-1 مقابل تیم پرقدرت مصر، قهرمان جهان به فینال صعود کرد، اما با اعتراض مصر به پوشش تیم ایران و تایید مردانی سرداور ایرانی این مبارزه بازنده شد و درعین ناباوری از دور رقابت ها حذف گردید.
به هر حال تیم ملی بانوان ایران با حذف دردناک، از رسیدن به یک مدال طلای مسلم این بازی ها محروم شد.
چند خبرکوتاه
وزارت ورزش و جوانان دوونیم میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال کمک کرد.
به گزارش ایسنا، به دنبال برگزاری جلسات متعدد میان مسوولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال با هدف رفع مشکلات تیم ملی برای برپایی اردوهای آماده‌سازی برای بازی‌های جام جهانی در هفته گذشته مبلغی بالغ بر 5/2 میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال اختصاص یافت.این مبلغ بابت دستمزد کی‌روش و دستیارانش و تدارک تیم ملی به فدراسیون تخصیص یافته است.
تیم فوتبال نوجوانان ایران که برای برپایی اردوی تدارکاتی درآلمان به سر می برد دیروز درنخستین دیدار دوستانه خود مقابل تیم جوانان پادربورن به برتری 4به صفر رسید.
نوجوانان فوتبالیست ایرانی که خود را برای شرکت دررقابت های جام جهانی نوجوانان درامارات آماده می کنند امروز دردومین دیدار تدارکاتی به مصاف جوانان آرمینیا بیلفلد می روند.
مارتین یول سرمربی هلندی تیم فوتبال فولام انگلیس درباره وضعیت اشکان دژاگه ملی پوش ایرانی این تیم گفت:اشکان برای حفظ جایگاهش درترکیب اصلی این تیم باید بجنگد.
وی ادامه داد: تنها چیزی که به دژاگه می‌گویم این است که خودت را به ما نشان بده که بازیکن درجه یک هستی. همین حرف را به دامین داف نیز می‌زنم.
در رقابت‌های فوتبال جام حذفی هلند شب گذشته، تیم نایمخن که علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی‌ خود را در اختیار دارد، میزبان خود هارکماس را با نتیجه پرگل 8 بر صفر درهم کوبید.دراین دیدار، جهانبخش از دقیقه 68 وارد زمین شد و موفق شد گل هفتم تیمش را در دقیقه 76 وارد دروازه هارکماس کند.
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایتالیا، ماریو بالوتلی مهاجم جنجالی تیم میلان را به دلیل توهین به داور مسابقه با ناپولی، سه جلسه از همراهی تیمش محروم کرد.دراین دیدار که با برتری 2-1 ناپولی خاتمه یافت، ماریو بالوتلی در ثانیه‌های پایانی به دلیل درگیری با داوراز زمین مسابقه اخراج شد.بالوتلی به همین علت بازی حساس تیمش مقابل یوونتوس را از دست داد.
چند خبر از فوتبال درنقاط مختلف اروپا
درآغاز هفته ششم رقابت های لالیگای اسپانیا شب گذشته بارسلونا درورزشگاه خانگی خود نیوکمپ، رئال سوسیداد را 4-1 درهم کوبید،آتلتیکو مادرید 2-1 ازسد اوساسونا گذشت، مالاگا 2به صفر آلمریا را شکست داد و بازی دوتیم لوانته و وایادولید 1-1 مساوی خاتمه یافت.
در دور سوم رقابت های جام اتحادیه انگلیس شب گذشته، چلسی 2به صفر سوئیندون را شکست داد و راهی دور بعد شد، منچستر سیتی 5به صفر ویگان را درهم کوبید و به دور بعد صعود کرد.سیتی با این برد پرگل، انتقام شکست مقابل ویگان درفینال جام حذفی فصل قبل را گرفت، تاتنهام با برتری پرگل 4به صفر مقابل آستون ویلا راهی دور بعد شد، وستهام 3-2 کاردیف سیتی را از پیش رو برداشت و فولام درغیاب اشکان دژاگه 2-1 اورتون را از دور رقابت ها حذف کرد.
شب گذشته رقابت های جام حذفی آلمان – لیگا پوکال نیز پیگیری شد که طی آن، بورسیا دورتموند با شکست 2 به صفر مونیخ 1860 به دور بعد صعود کرد، بایرلورکوزن با همین نتیجه آرمینیا بیلفلد را حذف کرد، هامبورگ یک به صفر گروترفورت را ازپیش رو برداشت، هوفنهایم 3به صفر انرگی کوتبوس را مغلوب کرد و کلن با یک گل ماینس را شکست داد و به مرحله بعد راه یافت.
و از هفته هفتم رقابت های لوشامپیونه فرانسه دیشب دودیدار برگزارشد که طی آن، مارسی با شکست 2-1 سنت اتین با 14 امتیاز موقتا به رده دوم جدول رده بندی صعود کرد و لیل 3-1 اوبان را از پیش رو برداشت.