اخبار ورزشی پنجشنبه 28 شهریور

با دیدار گسترش فولاد تبریز و ذوب آهن اصفهان رقابت های فوتبال لیگ برتر ایران وارد هفته دهم می شود.
درآغاز بازی های این هفته عصر امروز یک دیداربرگزارمی شود که طی آن، گسترش فولاد تبریز میزبان ذوب آهن است.
بازی های این هفته فردا با برگزاری شش دیدار دیگر پیگیری می شود که دوتیم فولاد مبارکه سپاهان و پرسپولیس تهران حساس ترین بازی هفته را درورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزارمی کنند.
پرسپولیس که با 17 امتیاز دررده دوم جدول رده بندی جای دارد برای رسیدن به صدر، درپی کسب سه امتیاز این بازی خارج از خانه است.درآنسوی میدان، سپاهان نیز هفته گذشته پس از مدتها، استقلال خوزستان را شکست داد، برای ادامه روند رو به رشد خود درصدد کسب پیروزی مقابل مهمان نامدارش است.
درسایر بازی ها، فولاد خوزستان که هفته هاست درصدر جدول رده بندی قراردارد میزبان سایپای البرز است، تراکتورسازی تبریز دررشت به مصاف داماش گیلان می رود، نفت تهران پذیرای ملوان بندرانزلی خواهد بود، صبای قم به دیدار راه آهن تهران می رود و فجرسپاسی شیراز میزبان استقلال صنعتی خوزستان است.
دیدار دوتیم استقلال تهران و مس کرمان که قراربود یکشنبه هفته آینده برگزارشود، به علت برگزاری بازی چهارشنبه استقلال مقابل اف سی سئول کره جنوبی دررقابت های لیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شد.
پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا- ای.اف.سی، در گزارشی از بازی دیروزتیم های استقلال و بوریرام یونایتد که شاگردان امیر قلعه نویی 2 بریک درآن برنده شدند، نوشت:صحبت‌های بین‌ دونیمه امیر قلعه‌نویی استقلالی‌ها را غیرتی کرد، تا عقب ماندگی یک بر صفر نیمه اول را با کسب برد و زدن 2 گل جبران کنند.
این رسانه معتبر درادامه مطلب خود به نقش و تاثیرگذاری حرف‌های بین دو نیمه مربی 50 ساله ایرانی اشاره کرد، که باعث شد بازیکنان استقلال غیرتی شده و با نشان دادن تعصب ایرانی، رکوردی برای بازگشت به بازی با زدن دو گل خلق کنند. با این برد استقلال به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و یک گام دیگربه کسب سومین جام قهرمانی خود در لیگ قهرمانان آسیا نزدیکتر شد.

چند خبرکوتاه

درپایان رقابت های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان دربوداپست مجارستان، تیم ملی ایران با دومدال طلا، یک نقره و دو برنز و کسب 46 امتیاز با شایستگی به مقام قهرمانی دست یافت و به سلطه یازده ساله روس ها درکشتی آزاد پایان داد.
همچنین رقابت های کشتی فرنگی جهان نیز از فردا با برگزاری مسابقات دراوزان، 55، 66 و 96 کیلوگرم دربوداپست آغاز می شود و فرنگی کاران ایران به مصاف حریفان خود می روند.
درمرحله دوم رقابت های بسکتبال قهرمانی باشگاه های آسیا درامان پایتخت اردن، عصر امروز تیم فولاد ماهان سپاهان نماینده ایران به مصاف تیم هند رفته است.
رئیس فدراسیون فوتبال از برگزاری مجمع این فدراسیون درمهرماه خبر داد ودرباره پرداخت مطالبات کی‌روش نیزگفت: بخشی از پول وی را پرداخت کرده ومابقی را ظرف چند روزآینده به کی روش می‌دهیم.علی کفاشیان همچنین درباره زمان بازگشت کی‌روش به ایران اظهارداشت: او هفته آینده به ایران برمی‌گردد.به کی‌روش هم گفته‌ام فعلا کمتر مصاحبه کند، تا شرایط به خوبی برای تیم ملی فراهم شود.
در ادامه مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان که در 13 دور و به روش سوئيسی در ترکيه درحال برگزاری است، شطرنج‌بازان ايران در دور پنجم و در بخش آزاد صاحب دو برد و دو تساوی ومتحمل یک شکست شدند.
هفته نخست مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان فوتبال اروپا با شکست چلسی و پیروزی تیم های مدعی آرسنال، ناپولی، میلان و بارسلونا خاتمه یافت.
درادامه بازی های هفته اول این مسابقات، شب گذشته درگروه های پنج تا هشت، دیدارهایی برگزارشد که طی آن درگروه پنج، چلسی انگلیس درورزشگاه خانگی خود، استمفورد بریج لندن درعین ناباوری 2-1 مغلوب مهمانش بازل سوئیس شد.گل های این دیدار را اسکار برای چلسی و محمد صالح و مارکو اشترلر برای بازل به ثمررساندند.دردیگر بازی این گروه، شالکه صفرچهار آلمان درولتینز آره نا، مهمانش استوا بخارست رومانی را سه به صفردرهم کوبید. اوچیدا، بواتنگ و درکسلر برای میزبان گلزنی کردند.
درگروه شش، ناپولی ایتالیا درسن پائولو 2-1 بورسیا دورتموند آلمان، نایب قهرمان دوره گذشته را از پیش رو برداشت.گونزالو هیگواین و لورنزو اینزیگن دوگل ناپولی را وارد دروازه دورتموند کردند و تک گل تیم آلمانی را نیز زونیکا به ثمررساند.دردیگر مسابقه این گروه نیز، آرسنال درورزشگاه ولودورم، 2-1 میزبانش مارسی فرانسه را مغلوب کرد.گل های آرسنال را دراین دیدار، تئو ولکات و آرون رمزی وارد دروازه مارسی کردند و آندره آیه وو تک گل مارسی را به ثمر رساند.
درگروه هفت، آتلتیکو مادرید درویسنته کالدرون 3-1 زنیت سن پترزبورگ روسیه را شکست داد. میراندا، آردا توران و لئوباتیستا برای آتلتیکو و هالک برای زنیت دراین مسابقه گلزنی کردند.دردیگر بازی این گروه، پورتو پرتغال با تک گل لوچو گونزالس از سد آستریا وین اتریش گذشت.
و درگروه هشت، بارسلونا درنیوکمپ با درخشش و هت تریک فوق ستاره خود، لیون مسی 4به صفر آژاکس آمستردام هلند را درهم کوبید.مسی سه بار و جرارد پیکه گل های بارسا را دراین دیدار وارد دروازه آژاکس کردند.دردیگر بازی این گروه، میلان ایتالیا درورزشگاه خانگی خود سن سیرو، با دوگل کریستین زاپاتا و سالی مونتاری سلتیک گلاسکو اسکاتلند را با شکست بدرقه کرد.