اخبار ورزشی پنجشنبه 21 شهریور

تیم ملی والیبال ایران رقابت های انتخابی جهانی – قاره ای را با پیروزی مقابل پاکستان آغاز کرد. دراین مسابقات که درتهران برگزارمی شود، دیروز تیم ملی ایران درنخستین دیدار خود درمصاف با پاکستان به برتری سه به صفر رسید. دراین مسابقه، شاگردان خولیو ولاسکو کار بسیار راحتی داشتند و حریف بی نام و نشان خود را دریک بازی یکطرفه از پیش رو برداشتند. ملی ‌پوشان واليبال ايران دردومین مسابقه خود عصر امروز به دیدار اندونزی رفته اند.

هفته نهم رقابت های فوتبال لیگ برتر ایران عصر امروز با برگزاری دودیدار آغازشد. درروز نخست این هفته، از ساعاتی پیش دو دیدار برگزارشده است که درتبریز، تراکتورسازی این شهر میزبان ملوان بندرانزلی است و درحساس ترین مسابقه، ذوب آهن اصفهان درورزشگاه فولاد شهر رودرروی استقلال تهران قرارگرفته است. درادامه بازی های این هفته فردا پنج مسابقه برگزارمی شود، که طبق برنامه، راه آهن تهران پذیرای تیم بحران زده فجرسپاسی شیراز است، مس کرمان به دیدار فولاد خوزستان صدرنشین می رود، داماش گیلان درورزشگاه عضدی رشت میزبان صبای قم است، استقلال خوزستان درورزشگاه تختی اهواز رودرروی فولاد مبارکه سپاهان قرارمی گیرد و درآخرین مسابقه فردا، دوتیم پرسپولیس تهران و گسترش فولاد تبریز درورزشگاه یکصد هزارنفری آزادی به مصاف هم می روند. تیم های سایپای البرز و نفت تهران نیز عصر شنبه آخرین بازی هفته نهم را درورزشگاه انقلاب کرج برگزار خواهند کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت:کارلوس کی‌روش به خاطر یک مشکل اداری دادگاهی از ایران رفته و 10 روز دیگر به کشوربازمی‌گردد. شایعه‌سازان بدانند تغییر سرمربی تیم ملی به هیچ وجه کار عاقلانه، منطقی و اخلاقی نیست. به گزارش ایسنا، علی کفاشیان با بیان این مطلب افزود:فدراسیون قاطعانه از کی‌روش تا جام جهانی حمایت کرده و حتی با او مذاکراتی درباره ماندنش پس از جام جهانی هم داشتیم، که اگر بشود وی هدایت تیم ایران در جام ملت‌های آسیا در 2015 را نیزبر عهده داشته باشد. کفاشیان با اعلام این مطلب که، زیرمجموعه‌های محمود احمدی‌نژاد، الکی تیم ملی را معطل می‌کردند گفت: در زمان دولت قبل دستورهایی از سوی رییس جمهور برای حمایت از تیم ملی و دادن بودجه داده شده بود، اما زیرمجموعه‌های ایشان الکی ما را معطل می‌کردند. باور کنید به خیلی از بخش‌ها پول دادند، اما به ما ندادند. همان‌ها برای ما مشکل ایجاد کردند. در دولت جدید هم که به یکباره نمی‌توانستیم بگوییم بدون اینکه از چیزی مطلع باشید به ما پول بدهید به هر حال آنها هم باید از حساب کتاب‌های مالی‌شان آگاهی کامل پیدا می‌کردند.

چند خبرکوتاه

فدراسیون فوتبال ایران دیروز درنامه ای رسمی به فیفا، اعتراض خود را مبنی بر نامگذاری لیگ امارات به نام جعلی خلیج عربی اعلام کرد. فدراسيون فوتبال امارات چندی پیش نام لیگ این کشور را از اتصالات به نام جعلی خلیج عربی تغییر داد.

مسعود شجاعی که به تازگی به تيم دسته دومی لاس پالماس اسپانیا پيوسته، در نخستين بازی با پيراهن تيم جديدش، مقابل تیم سابادل موفق به گلزنی شد.این بازی درپایان با برتری 3-1 لاس پالماس خاتمه یافت و شجاعی دردقیقه 14 گل نخست تیمش را وارد دروازه حریف کرد.

تیم بسکتبال فولاد ماهان سپاهان درنخستین دیدار خود دربیست و چهارمین دوره رقابت های باشگاه های آسیا درامان اردن جمعه به مصاف برانکاس مغولستان می رود. فولادی دراین دوره از مسابقات درگروه یک با تیم های، ای اس یو اردن، الجیش سوریه، الهلال بحرین و برانکاس مغولستان همگروه هستند.

پس از انتقال 100 میلیون یورویی گرت بیل به رئال مادرید، زلاتان ایبراهیموویچ مهاجم سوئدی تیم پاری سن ژرمن فرانسه دراین باره گفت:به نظرم هيچ بازيکنی ارزش پرداخت اين همه پول را ندارد، حتی من! چيزی که در اين زمينه احمقانه به نظر می ‌رسد، شرايطی است که باشگاه و رسانه‌ها ايجاد کرده‌اند.اکنون که بيل راهی رئال مادريد شده است، بدون شک فشار بسيار زيادی روی او است.اميدوارم وی صبر زيادی داشته باشد.

پس از پیروزی 5-2 تیم ملی فوتبال آرژانتین مقابل پاراگوئه و صعود این تیم به مرحله نهایی جام جهانی 2014 برزیل، لیونل مسی، ستاره این تیم اعلام کرد، آرزو دارد سال آینده در برزیل تیم ملی کشورش را به قهرمانی در جام جهانی برساند. وی افزود: رویای من قهرمانی در جام جهانی است، رویای همه آرژانتینی ها همین است. اما هنوز راه زیادی در پیش داریم. فعلا مهمترین چیز این بود که هر چه زودتر صعودمان را به جام جهانی قطعی کنیم. می خواهیم این روند را ادامه دهیم و پیروزی های بیشتری کسب کنیم

امیر خسروجردی تحریریه ورزشی تلویزیون ایران فردا