آمریکا: «تروریسم و توطئه‌های مرگبار» سپاه تهدیدی برای جهان است

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ضمن استقبال ازتصمیم دولت کانادا در «تروریستی» اعلام کردن سپاه پاسداران٬ اقدامات این نهاد نظامی جمهوری اسلامی را تهدیدی برای کل جهان دانست.

آقای میلر در نشستی خبری و در پاسخ به پرسشی درباره اقدام کانادا در رابطه با سپاه پاسداران گفت: «ما از تصمیم کانادا برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی استقبال می‌کنیم. این کاری است که ایالات متحده انجام داده است.»
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: «تروریسم و توطئه‌های مرگبار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کل جهان را تهدید می‌کند.»
متیو میلر تصریح کرد ایالات متحده آماده است که اطلاعات لازم در اختیار دیگر کشورها قرار دهد تا سپاه را به عنوان یک «سازمان تروریستی» معرفی کنند.

دولت کانادا روز چهارشنبه رسما اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های «تروریستی» قرار داده است.
دومینیک لوبلان، وزیر امنیت عمومی کانادا، روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که دولت این کشور تصمیم گرفته سپاه پاسداران را «تحت مقررات کیفری» به عنوان سازمان تروریستی به شمار بیاورد.
وزیر امنیت عمومی کانادا، جمهوری اسلامی را به «حمایت از تروریسم»، نقض حقوق بشر در «داخل و خارج از ایران» و همچنین «تمایل به بی‌ثبات‌سازی نظم بین‌المللی قانون‌محور» متهم کرد.
با این تصمیم دولت کانادا ورود فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران به خاک این کشور ممنوع می‌شود.

خانواده‌های قربانیان پرواز هواپیمای اوکراینی طی چهار سال گذشته از دولت کانادا خواسته‌اند سپاه پاسداران را به عنوان گروه تروریستی اعلام کند.

دولت آمریکا در فروردین سال ۱۳۹۸ سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.