اظهارات رئیسی درباره کاندیداتوری خود در مجلس خبرگان، سمبل عدم صلاحیت وی

در پی اعلام صدا و‌سیمای جمهوری اسلامی در خصوص پخش مناظره‌های تلویزیونی از پیش ضبط ‌شده کاندیداها، فیلم تلویزبونی مربوط به ابراهیم رئیسی کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی به عنوان یکی از اولین برنامه‌های تلویزیونی انتخاباتی نامزد‌های مجلس خبرگان رهبری پخش شده است که سخنان نا مربوط وی در این زمینه خبر ساز شد ودر عین حال عملا نشان داده که وی از صلاحیتهای ابتدایی برای اداره کشور و حتی عضویت در مجلس خبرگان برخوردار نیست. همچنین این تبلیغات برای مجلس خبرگان مصداق خرید رأی و سوء‌استفاده از جايگاه ریاست دولت که هم اکنون شورای نگهبان باید وی را رد صلاحیت کند.
ابراهیم رئیسی در این گفتگوی انتخاباتی تاکید کرده است اگر رأی و نگاه مردم به او تعلق بگیرد و افتخار پیدا کند که بار دیگر نمایندگی استان خراسان جنوبی را در مجلس خبرگان رهبری پیدا کند، در کنار مسئولان استان برای شهر‌ها و روستا‌ها و برای رفع مشکلات تلاش خواهد کرد. ابراهیم رئیسی و حسن روحبخش دو کاندیدای تایید صلاحیت‌شده مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی هستند که برای یک کرسی مجلس خبرگان رقابت انتخاباتی خواهند کرد.
پیش از این ابراهیم رئیسی تنها کاندبدای تایید صلاحیت‌شده استان بود که انتقادات زیادی را به دنبال داشت و دستمایه طنز در فضای مجازی شده بود.
با اعلام تایید صلاحیت ابراهیم رئیسی به عنوان تنها کاندیدای تایید صلاحیت‌شده استان خراسان جنوبی بسیاری ضمن انتقاد از عملکرد شورای نگهبان در خصوص تصمیم‌گیری در خصوص نماینده خراسان جنوبی در مجلس خبرگان بسیاری تاکید کردند که دیگر تیازی به برگزاری انتخابات هم نیست و می‌توانند بدون رای‌گیری، ابراهیم رئیسی را به مجلس بفرستند.
شورای نگهبان در پی رسوایی ایجادشده مجبور شد فرد دیگری را هم به عنوان کاندیدای این استان اعلام کند تا انتخابات خراسان جنوبی شکل واقعی‌تری به خود بگیرد.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان تبلیغات انتخاباتی خود، با بیان این که در جمهوری اسلامی همواره بر مبنای دموکراسی عمل شده است، گفت با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همواره برای شکل گیری نهادهای کشور به رأی مردم مراجعه شده است. وی تاکید کرد اگر مردم خراسان جنوبی به او‌رای بدهند در کنار مسئولان استان برای شهرها و روستاها و برای رفع مشکلات تلاش خواهد کرد.
اظهارات ابراهیم رئیسی در خصوص رفع مشکلات استان به عنوان نماینده استان، در حالی عنوان می‌شود که اسلسا چنین وظیفه‌ای به عهده نمایندگان خبرگان رهبری قرار ندارد و نمایندگان خبرگان رهبری فعالیت و نیز مسئولیتی در خصوص رفع مشکلات استان ندارند و این جزو وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که به مسائل استان و مردم رسیدگی کنند و نه وظایف نماینده خبرگان.
به تظر می رسد که ابراهیم رئیسی متوجه تفاوت وظایف نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیست که تصور می‌کند در جایگاه نماینده استان باید برای رفع مشکلات شهرها و روستاهای استان خراسان جنوبی تلاش کند. علاوه براین وی با استفاده از موقعیت ریاست جمهوریش سعی در تطمیع و خرید آرا رای دهندگان برای خود را داشته است تاازاین زاویه مشارکت عددی بیشتری را نصیب خود سازد که تخلف قانونی محسوب میشود و شورای نگهبان باید عدم صلاحیت وی را اعلام کند.