تهدید اسراییل برای حمله به رفح و تهدید بریتانیا برای قطع فروش تسلیحات به اسراییل

به دنبال سخنان نتانیاهو نخست وزیر اسراییل که گفت اگر یورش زمینی به رفح انجام نشود به معنی شکست در جنگ علیه حماس تلقی خواهد شد. و عملیات رفح حتی در صورت دست‌یابی به توافق با حماس برای آزادی گروگان‌های در بند در نوار غزه، اجرایی خواهد شد و ارتش اسرائیل ناچار باید عملیات نظامی خود را در شهر رفح انجام دهد؛ جایی که به اذعان مقامات غربى، عرصه بر ١.۴ میلیون فلسطینی تنگ‌تر شده است.وی همچنین مذاکرات صلح را تا مادامی که حماس خواسته‌های خود را تغییر ندهد بی‌فایده خواند اکنون دولت بریتانیا گفته که در صورت پیشبرد حمله زمینی به رفح در غزه، احتمال تعلیق صادرات تسلیحات به اسرائیل را بررسی خواهد کرد.
رویترز در گزارشی گفت که هنوز هیچ تصمیمی در مورد تعلیق مجوزهای صادرات تسلیحات به اسرائیل گرفته نشده است. با این حال، اگر به وزیران مشاوره حقوقی مبنی بر نقض قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل داده شود، دولت می‌تواند به سرعت، صادرات تسلیحات را تعلیق کند.این گزارش در حالی منتشر می‌شود که تنش‌ها در منطقه غزه به شدت افزایش یافته است. اسرائیل بارها رفح را هدف حملات هوایی قرار داده و حماس نیز موشک‌هایی به سمت اسرائیل شلیک کرده است.
این در حالیست که آرنون بار دیوید رئیس سندیکای اصلی کارگران در اسراییل گفت گفت که بنیامین نتانیاهو مسئول شکستی است که در پی حمله هفتم اکتبر رخ داده است و باید کناره گیری کند.وی تهدید کرد که این سندیکا به اعتراض های ضد دولتی علیه نتانیاهو ملحق می شود. وی گفت:این دولت برای ما فاجعه به بار آورد و باید زمان برگزاری انتخابات و تعیین نخست وزیر جدید طی یک سال اعلام شود.
بار دیوید هشدار داد که سنذیکای انها می تواند بخش بزرگی از اقتصاد اسرائیل را از کار بیندازد در صورتی که نتانیاهو تلاش کند در قدرت بماند، به تظاهرات و تحرکات ضد دولتی ملحق می شود.