ابراهیم رئیسی و ادعاهای گزاف در مورد دستاوردهای دولتش

ابراهیم رئیسی ضمن اذعان به وجود مشکلات در کشور، تنها راه حل مشکلات را تکیه بر اراده داخلی دانست و گفت دولت وی برای حل مسائل کشور، نگاهی به دست بیگانگان ندارد.
رئیسی که این سخنان را روز پنجشنبه در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، سفرا و نمایندگان کشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم با علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی بیان می‌کرد، گفت انقلاب اسلامی و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض از طرف مردم ایران جلوه‌ای از اجابت پیام بعثت نبوی است.
رئیسی نسل‌کشی و کودک‌کشی در غزه را مورد انتقاد قرار داد و ضمن این که آن را موجب رنگ باختن تمام ادعاهای حقوق‌بشری قدرت‌های غربی و نشانه آشکار ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی دانست گفت این نظم ناعادلانه با خون شهدای غزه و فلسطین به پایان خواهد رسید.
وی تصریح کرد سیاست‌ها و برنامه‌های داخلی دولت در راستای گسترش عدالت، جبران عقب‌ماندگی‌ها و بهبود وضع اقتصادی قرار دارد و در عین حال راه حل این مشکلات را تکیه بر اراده داخلی دانست.
ابراهیم رئیسی اصرار دارد که دولت خود را دولتی مردمی و متکی بر سرمایه‌های داخلی عنوان و معرفی کند.
این در حالی است که در دولت ابراهیم رئیسی بیشترین هدررفت سرمایه‌های داخلی به ویژه سرمایه‌های انسانی صورت گرفته است و دولت با نادیده گرفتن بسیاری از حوزه‌های کارشناسی و کارشناسان، عملا فضایی را ایجاد کرده که سرخورده ترین نیروها همین نیروهای داخلی هستند.
به گفته کارشناسان و تحلیلگران، اراده داخلی تا زمانی که بهایی به حوزه‌های کارشناسی و‌تخصصی داخلی داده نشود، اراده داخلی هم امکان ظهور نخواهد داشت و در نتیجه نقشی هم در بهبود شرایط جامعه نخواهد داشت. این در حالیست که بیشترین تاثیر در اقتصاد را عوامل خارجی دارد و خبرهای سیاسی بیشترین تاثیر را در قیمت ارز برجای میگذارد.