ادعاهای بی‌اساس در مورد پیروزی سیاست خارجی و اقتصاد مقاومتی

ابراهیم رئیسی و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، در دوازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، بار دیگر به کارنامه سازی دروغین در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد مقاومتی پرداخت .رییسی بیان این موضوع که موفقیت های دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی در پرتو عمل به رهنمودهای رهبری بوده، تاکید کرد این موفقیت ها اگر بوده به به رهنمودهای رهبری مربوط می شود اما اگر نواقصی وجود دارد مربوط به دولت است. مشخص نیست که رییسی از چه موفقیتی در سیاست خارجی دم میزند. شکست در حوزه احیا برجام بیش از صدو بیت میلیارد دلار به کشور خسارت زده است. امری که رییسی در سخنانش کاملا نادیده میگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این موضوع که بخش‌هایی از کشور به دلیل داشتن ارتباط با وحی و باید و نبایدهای الهی، نیت مقدس و وجود حاکمیت و حکومتی که به امضای شارع مقدس رسیده باشد، تقدس دارند، نظام جمهوری اسلامی را نهادی مقدس و دارای تقدس دانست و گفت بایدها و نبایدهای قانون و انطباق با شرع به عهده شورای نگهبان قرار دارد. وی همچنین اظهار داشت در راس نهادهای مقدس در جمهوری اسلامی شخص رهبری قرار دارد که هم به بایدها و نبایدهای وحیانی توجه دارد و هم نیاز جامعه را می‌شناسد.
وی در مورد حوزه اقتصادی گفت در حوزه اقتصاد اگر به خط‌مشی ترسیم‌ شده از سوی رهبری در قالب اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد وضع امروز کشور متفاوت بود. وی همچنین اظهار داشت در حوزه‌های فرهنگ و سیاست هم اگر رهنمودها و نظرات رهبری به‌طور کامل عملیاتی می‌شد قطعاً شرایط بهتری نسبت به وضع فعلی وجود داشت.
رئیسی در ادامه اظهار داشت در حوزه اقتصادی، دولت در شرایطی آغاز به کار کرد که با کسری بودجه، تورم و مشکلات دیگر روبه‌رو بود. وی افزود دولت باید این مشکلات را جبران می کرد و مدعی شد که دولت موفق شد این کار را بکند.
رئیسی بار دیگر با اشاره به آمارهایی که در اختیار او قرار دارد، به مقایسه وضعیت کسری بودجه کشور، تورم و اشتغال در آغاز به کار دولت سیزدهم و شرایط فعلی پرداخت و اظهار داشت با مقایسه رشد اقتصادی در قبل از سال ۱۴۰۰ مشخص می‌شود در سال ۱۴۰۱ تلاش شد تورمی که همه را رنج می‌داد مهار شود. وی تورم را محصول کسری بودجه و رشد نقدینگی دانست و گفت دولت در سال ۱۴۰۱ تلاش کرده است مصارف و منابع، تراز باشد و همخوانی داشته باشند تا کسری بودجه نداشته باشد.
رئیس جمهور تصریح کرد طبق اعلام مرکز آمار دولت در سال 1401 کسری بودجه نداشته است. وی همچنین اظهار داشت رشد نقدینگی در زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد ۴۲ درصد بود و مدعی شد که در حال حاضر ۲۲ تا ۲۶ درصد شده است.
وی پیش بینی کرد تا آخر سال این عدد روی ۲۵ درصد تثبیت شود.
ابراهیم رئیسی همیشه بی محابا از علی خامنه‌ای دفاع می‌کند و او‌را نماینده خدا بر زمین که باید فرامینش را بی چون و چرا اجرا کرد می‌داند. این در حالی است که انتظار می‌رود رئیس جمهور مستقل از رهبری خود را مطیع مردم بداند نه مطیع اوامر رهبری.
در عین حال اظهارات رئیسی در خصوص بهبود شرایط اقتصادی در حالی مطرح می شود که مردم ایران یکی از سخت‌ترین شرایط اقتصادی را تجربه می‌کنند.
بحران نقدینگی و‌کسری بودجه و کاهش ارزش پول ملی شرایطی وخیم و بحرانی را برای کشور ایجاد کرده که به گفته کارشناسان تا پایان سال و‌در آینده وخیم‌تر هم می‌شود.