تلاش‌ جدید و ناکام جمهوری اسلامی در استان‌های شمالی برای کنترل بی‌حجابی

احمدرضا رادان فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که با دستور کار سرکوب و اعاده حجاب اجباری به این سمت منصوب شده در سفر خود به مازندران در دیدار با امام جمعه ساری و نماینده ولی فقیه در استان مازندران، از برنامه‌های ویژه‌ی نیروی انتظامی برای پایش و رصد ناهنجاری‌ها در سواحل استان‌های شمالی کشور خبر داد و گفت نیروی انتظامی برای رصد ناهنجاری‌های اجتماعی اقدامات لازم را برنامه‌ریزی و تدوین کرده است. وی همچنین گفت که این برنامه‌ها در مازندران و دو استان شمالی دیگر که با گردشگر مواجهند و از سواحل دریا برخوردارند، ویژه‌تر دیده شده است.فرمانده نیروی انتظامی همچنین با بیان این موضوع که نیروی انتظامی اعتقاد دارد که مردم باید از فضا و مواهب طبیعی کشور استفاده کنند، در عین حال گفت انتظار می‌رود که در حین بهره‌برداری از این فضا و مواهب طبیعی، هنجارها را هم رعایت کنند. همچنین آیت الله محمد باقر محمدی لائینی امام جمعه ساری نیز در بخشی از سخنانش از وجود کمبودها در نیروی انتظامی برای پایش ناهنجاری‌ها خبر داد و از دولت خواست که در تامین دوربین نظارتی برای پایش تصویری و تکمیل تجهیزات نیروی انتظامی در مناطق شهری و روستایی همراهی و کمک لازم را با نیروی انتظامی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران تصریح کرد استان مازندران هم نیاز به بودجه ملی دارد و هم تعداد نفرات نیروهای انتظامی استان با توجه به حجم بالای کار در حوزه مدیریت امنیتی و اخلاقی با وجود آزاد شدن سواحل دریای خزر دارد کافی نیست و باید افزایش یابد.این امام جمعه افزود بارها تذکر داده شده است که مازندران با بودجه استانی در حال ارائه‌ی خدمات ملی است که باید اصلاح شود و بودجه ملی در اختیار این استان قرار بگیرد.
این اظهارات در حالی عنوان می شود که نه تنها در کشور، ‌بلکه به خصوص در سواحل شمالی کشور دیگر هیچ تلاش برای حفظ هنجارهایی که فرمانده نیروی انتظامی از آنها صحبت می‌کند وجود ندارد. فضای سواحل از کنترل نیروی انتظامی خارج شده است و مردم بدون رعایت ضوابط شرعی مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران در آنها حضور پیدا می‌کنند. همین که فرمانده‌ی نیروی انتظامی برخورد با ناهنجاری‌ها را به آینده موکول می‌کند، در حالی که در حال حاضر هم در سواحل خزر هنجارهای اسلامی مراعات نمی‌شوند، نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که نیروی انتظامی به خوبی می‌داند که کنترل وضعیت حجاب از دست نیروی انتظامی خارج شده است.