رهبر جمهوری اسلامی و تمجید از طرح مخرب مجلس در احیا مذاکرات برجام

در حالیکه مجلس شورای اسلامی فعلی در اقدامی برای به بن بست رساندن مذاکرات دولت روحانی برای احیا برجام طرحی با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را با وجود مخالفت دولت و وزارت خارجه در آذر ماه 1399 به تصویب رساند و ظریف وزیر خارجه سابق وروحانی رییس جمهور سابق آن را مانع به ثمر رسیدن مذاکرات برجام و رفع تحریم‌ها دانستند و در ادامه هم روحانی گفت ای کاش دچار مصوبه هسته‌ای مجلس نمی‌شدیم تا می‌توانستیم در اسفند ۱۳۹۹ تحریم‌ها را پایان دهیم، اکنون رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه در موضعی متناقض دردیدار با نمایندگان مجلس ضمن تمجید از قانون اقدام راهبردی اعلام کرد این قانون کشور را از سرگردانی در قضیه هسته‌ای نجات داد. علی خامنه‌ای در جمع رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که پس از انتخابات هیات رئیسه مجلس برای چهارمین سال یازدهمین دوره مجلس به دیدار او رفته بودند، گفت این قانون کاملاً مشخص کرد که باید چه کار کنیم، الان هم داریم نشانه‌هایش را در دنیا مشاهده می‌کنیم. خامنه ای عامدانه میخواهد نقض مخرب این قانون را در تخریب مذاکرات نادیده بگیرد. این قانون کلا امکان مذاکرات را مسدود کردو حتی همین دولت هم نمیتواند با رعایت قانون فعلی مذاکرات را به سرانجام برساند و حتی دوربینهای آژانس را هم نمیتواند به سرجای خود باز گرداند کاری که دولت رییسی برای جلوگیری از خرابتر نشدن اوضاع در شورای حکام آژانس بین المللی در نهایت به ان تن داد.
علی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تعریف و علاقه خود از مجلس انقلابی پرداخت گفت با استناد به گزارش‌هایی که به دست او رسیده، یکی از امتیازات مجلس یازدهم که من اصرار دارم این را بگویم و به زبان بیاورم ساده‌زیستی است. این ادعای رهبر جمهوری اسلامی درباره ساده‌زیستی نمایندگان در حالیست که به تازگی مسیله گرفتن خود روهای شاسی بلند توسط نمایندگان در صدر خبرها قرار گرفت.
در این میان عبدالله رمضانزاده سخنگوی دولت خاتمی در بیانی انتقادی از مجلس گفت مهم این است که مجلس انقلابی همچنان انقلابی بماند، اصلا مهم نیست که دستآورد مجلس انقلابی و دولت انقلابی جوان حزب‌اللهی تورم هفتاد درصدی و به خاک سیاه نشستن مردم باشد.