همایش همبستگی و اتحاد در تورنتو و مواضع شاهزاده رضا پهلوی

روز شنبه تورنتو شاهد دو همایش بود همایش نخست با عنوان همبستگی، پلی به سوی آزادی، با حضور چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی، از سوی سازمان تیرگان در شهر تورنتو کانادا، برگزار شد. این همایش با حضور خبرنگاران و تعدادی از نمایندگان ایرانی‌تبار پارلمان‌های غربی از جمله سوید وآلمان برگزار شد در این نشست بر لزوم تلاش برای تقویت اتحاد و همبستگی، تکثر و موکول کردن اختلاف‌نظرها به پس از رسیدن به آزادی و به ثمر رسیدن جنبش انقلابی علیه جمهوری اسلامی تاکید شد.
شاهزاده رضا پهلوی، در این نشست از صندوق رای و افکار عمومی بعنوان تعهد مشترک این گروه نام برد، با اشاره به تشکیل کارگروه‌های ویژه برای بررسی موضوعات مختلف اقتصادی، محیط‌زیستی گفت هدف ما این است که اطمینان بدهیم که بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی خلأ ایجاد نمی‌شود، ایران سوریه نمی‌شود وی افزود مهمترین عامل فشار بر جمهوری اسلامی، اعتصاب در داخل ایران است . همچنین عصر شنبه شاهزاده رضا پهلوی در نشست دیگری با عنوان اتحاد ملی ایرانیان با حضور مردم تورنتو و مقامات سیاسی کانادا برگزار شد طی سخنانی در میان تشویق حاضران با بعض گفت امیدواریم این آخرین نوروز در تبعید باشد و ما ایرانیان بتوانیم در کشور خودمان آزادی را جشن بگیریم او تاکید کرد راه رسیدن به آزادی در ایران از مسیر اتحاد و تکثرگرایی می‌گذرد. وی افزود قلب ما با زندانیان سیاسی و جوانان کردستان، بلوچستان و سایر نقاط کشور است که برای آزادی ایران می‌جنگند. بگذارید به رنگین‌کمان کیان پیرفلک و به آرزوهای توماج صالحی برسیم. نگذاریم خون نیکاها به هدر برود. هم‌صدایی و اتحاد به مردم ایران برای ادامه مبارزه امید می‌دهد.
وی گفت ما در طول تاریخ بهای زیادی پرداخته‌ایم و اکنون زمان آن رسیده است که بهره آن را بگیریم. این بر عهده ما است که در یک کشور ۸۵ میلیون نفری بتوانیم زیر یک سقف با اندیشه‌های مختلف، همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشیم وی افزود یاد بگیریم که تنها مدافع افکار خودمان نباشیم، بلکه مدافع افکار مخالف خودمان هم باشیم وگرنه به آن دموکراسی‌ که می‌گوییم نخواهیم رسید. نترسیم از چیزی که صندوق رای تعیین خواهد کرد و بدانیم اگر اکثریتی رای بیاورد قانون کشور حق اقلیت را تضمین خواهد کرد. وی در پایان نتیجه گیری کرد که ما به موقع خواهیم توانست اختلاف‌ نظرهایمان را بیان کنیم، ولی آن برای زمانی است که بتوانیم آزادی را بدست بیاوریم، ما هنوز آزاد نشده‌ایم و برای رسیدن به آزادی یک چاره بیشتر نداریم و آن همبستگی است. هوای همدیگر را داشته باشیم و بگذارید به رنگین‌کمان کیان برسیم.
حضور شاهزاده رضا پهلوی و واکنش مردم در این همایشها موقعیت متفاوت وی را به ناظران سیاسی بار دیگر نشان داد. و این خود گواه این است که وی توان بسیج جدیدی یافته است و تاکید متفاوت وی بر کار کمیسیونها و کار گروههای متفاوت علمی برای بررسی موضوعات دوره انتقال نقطه اطمینان بخشی است برای نخبگان و مردم که ازخلا قدرت و سوریه ای شدن وضع دچار هراس میشوند. توجه به این دغدغه ها موقعیت شاهزاده رضا پهلوی را در سپهر سیاسی ایران استحکام جدیدی بخشیده است.