تداوم تظاهرات شبانه و اظهارات متناقض پلیس در مورد مسمومیت های سریالی

شب گذشته در ادامه فراخوانهای سه روزه برخی محلات تهران و کرج و بوکان شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی گسترده مردم علیه حکومت بودند. در تهران محلات غربی و شرقی تهران شاهد تظاهرات شبانه بود و در بوکان تجمعات اعتراضی بخاطر مرگ شیرزاد احمدی‌نژاد، از ساکنان این شهر برگزار شد وی در جریان اعتراضات ماههای اخیر به دست سپاه دستگیر شد و اکنون گفته می‌شود که در بازداشتگاه سپاه پاسداران جان باخته است. معترضان علیه خامنه‌ای شعار سر دادند.
همچنین در تحولی دیگر پس از انتشار خبر آزادی سپیده قلیان، فعال مدنی، از زندان اوین، پس از چهار سال و هفت ماه زندان و دادن شعارهای تند علیه علی خامنه ای در مقابل زندان که او را به ضحاک تشبیه کرد و فیلم ان از شبکه های اجتماعی منتشر شد چند خودرو پر از ماموران لباس شخصی در جاده قم به اراک به خانواده سپیده قلیان حمله کردند و پس از درگیری با خانواده او، وی را مجددا بازداشت کردند.
دو شهروند رهگذر نیز که از صحنه حمله ماموران فیلمبرداری کردند نیز بازداشت شدند.
اما در تحولی دیگر و در سخنانی متناقض در حالیکه سعید کریمی، معاون وزیر بهداشت جمهوری اسلامی گفته بود ۱۳ هزار دانش‌آموز ایرانی دچار مسمومیت‌های مشکوک شده‌اند. منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد که تا کنون ۱۱۰ نفر در رابطه با مسمومیت‌های زنجیره‌ای بازداشت شده‌اند و گشت ۴ هزار نفره‌ای نیز برای محافظت از مدارس تشکیل شده است.
وی افزود: پلیس با ایجاد گشت‌های سواره و پیاده بصورت محسوس و نامحسوس، بالغ بر ۴ هزار گشت، روزانه مدارس کشور را در رصد اطلاعاتی و پایش عملیاتی قرار داد. همچنین طی این روز‌ها بیش از ۱۱۰ نفر از خاطیان توسط سازمان اطلاعات فراجا شناسایی و دستگیر شدند وی مدعی شدکه بخش عمده مسمومیت‌ دانش‌آموزان واقعی نیست و متأثر از عوامل روان‌شناختیِ مبتنی بر ترس و سرایتِ روانی بوده است.
به نظر میرسد بحرانهای جمهوری اسلامی یکی پس از دیگری در حال سر براوردن هستند و حکومت مجبور است مواضع متناقض بگیرد چون جوابی برای مسایل از جمله مسمومیت دانش آموزان دختر ندارد و یا نمی‌خواهد داشته باشد. علاوه بر این گسترش نارضایتی های ناشی از فساد و ناکارامدی حکومت جامعه ایران را همچنان ملتهب و اماده قیام نگه داشته است.