پرونده‌ی هواپیمای اکراینی و ادعاهای واهی مقامات جمهوری اسلامی

احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ضمن اشاره به سرعت رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی در طول ۳ سال، گفت حکم نهایی آن به زودی اعلام می‌شود.
وی همچنین به پایین بودن آمار مربوط به جرایم نیرو‌های مسلح اشاره کرد و اظهار داشت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور برای صیانت از نیرو‌های نظامی و انتظامی مقتدر و حفظ اقتدار نیرو‌های مسلح با کسی که مرتکب جرم شود حکیمانه و توام با اقتدار برخورد می‌کند.پورخاقان همچنین با بیان اینکه در این پرونده برای ۱۰ نفر کیفر خواست صادر شده است، گفت با ختم رسیدگی، حکم صادره به زودی اعلام می‌شود.
پورخاقان مدعی شد در هیچ جای دنیا رسیدگی سریع به پرونده‌های سقوط هواپیما‌ها با این سرعت انجام نشده است. وی به پرونده‌ی هواپیمای اندونزی اشاره کرد و اظهار داشت این پرونده پس از ۱۲ سال هنوز به نتیجه نرسیده است.
پورخاقان در حالی مدعی می‌شود که به پرونده‌ی هواپیمایی اوکراینی به سرعت رسیدگی شده، که سه سال از شلیک به این پرواز گذشته است و در عین حال هیچ کدام از نیروهای اصلی آمر و فرماندهان ‌اصلی در این خصوص محاکمه نشده‌اند.
متهم ردیف اول این پرونده اپراتور سامانه‌ی پدافندی است که بیش از سه سال در انفرادی بود و از هر ارتباطی منع شده است.
بر خلاف نظر رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، هیچ شباهتی بین سقوط هواپیمای اکراینی و هواپیمای اندونزی وجود ندارد. هواپیمایی اندونزی در اثر نقص فنی ناپدید شده و سقوط کرده بود و در خصوص هواپیمای اکراینی، نیروی مسلح جمهوری اسلامی که به گفته‌ی وی حافظ امنیت ملت و کشور است به دلایلی کاملا نامعلوم، به هواپیمای خودی حامل مسافران‌ معمولی شلیک کرده و بعد هم‌ اثار جرم‌ معدوم شده است.
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از سخنانش به دستاورد‌های نظامی کشور از جمله موشک کروز مافوق صوتی که به جهان اعلام و رونمایی شده، اشاره کرد و گفت این موجب حیرت دشمنان شده است.
وی همچنین با تصریح در این نکته که جمهوری اسلامی ایران به دنبال کشورگشایی نیست و چشم طمع به هیچ کشوری ندارد، در عین حال خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد هیچ کشوری نگاه چپ به ایران داشته باشد.
وی همچنین مدعی شد در اعتراضات اخیر، نیرو‌های مسلح کشور به درستی از عهده برخورد با این موضوع برآمدند.پورخاقان در ادامه با تاکید بر اینکه نیرو‌های مسلح کشور با کمترین حقوق دریافتی به ایفای وظایف خود می‌پردازند گفت نظام جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای افزایش حقوق نیرو‌های مسلح کشور انجام داده، اما میزان پرداختی‌ها به اندازه خدمت آنها نیست.
پورخاقان با تکذیب پرداخت پول به نیروهای مسلح برای برخورد با معترضان گفت این در حالی است که این افراد حتی از اضافه کاری‌های معمول هم محروم هستند و برای تامین امنیت جامعه و مردم در صحنه حضور دارند.
این اظهارات وی در حالی عنوان می‌شود که به استناد مدارک و شواهد تمامی نیروهایی که در سرکوب مردم در چند ماه گذشته حضور داشتند برای این حضور و برخورد با مردم و معترضان حق ماموریت ویژه دریافت می‌کردند. مردم با بسیاری از این افراد در ارتباط هستند و‌ به خوبی می‌دانند که نیروهای ویژه برای حضور خیابانی حق ماموریت دریافت می‌کنند.