ادامه‌ی اظهارات متناقض نمایندگان مجلس درباره‌ی برخورد با بی‌حجابی

در حالی که بیژن نوباوه نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این موضوع که طبق طرح و قانون جدید مجلس، قرار بر این است که تذکر حجاب به صورت هوشمند و غیرحضوری در دفعات صورت بگیرد به صورتی که آبروی شخص حفظ شود، مسدود شدن خط تلفن و اینترنت زنان بدون حجاب را از جمله مجازات‌های این طرح اعلام کرده است، سید نظام‌الدین موسوی دیگر نماینده‌ی مجلس و سخنگوی هیات رئیسه‌ی مجلس، اظهارات نوباوه را نادرست خواند و با اشاره به گزارش قرائت شده کمیسیون فرهنگی درباره عفاف و حجاب اظهار داشت گزارش کمیسیون فرهنگی که در راستای اعمال تبصره یک ماده ۴۵ آیین‌نامۀ داخلی مجلس تهیه و در صحن علنی ارائه شده است، این گزارش پیرامون ترک فعل دستگاه‌ها در اجرای قانون عفاف و حجاب و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.
وی تصریح کرد در گزارش کمیسیون فرهنگی تأکید شده است که در صورت احساس ضرورت برای مقررات جدید در حوزه حجاب و عفاف، اولویت با ارائه لایحه با قید فوریت از سوی قوه قضائیه است.
وی همچنین برخی موارد مطرح‌شده در فضای مجازی به‌عنوان جزئیات طرح مجلس برای مقابله با بدحجابی را رد کرد و تاکید کرد اولویت کمیسیون فرهنگی ارائۀ لایحه از سوی دولت و قوه قضائیه است.
وی تاکید کرد طرح پیشنهادی برخی نمایندگان نیز هنوز وارد روند بررسی نشده و رؤسای قوا نیز نفیاً یا اثباتاً دربارۀ آن نظر نداده‌اند.نوباوه پیش از این اعلام کرده بود سران قوا به این طرح رای مثبت داده‌اند. به نظر میرسد نظرات متناقض نمایندگان بخاطر مخالفت شدید مردم با طرح حجاب اجباری ادامه دارد و تناقضات بیشتری در درون ساختار قدرت ایجاد خواهد کرد.