ناپدید شدن کودکان پناهنده در بریتانیا

به گزارش رویترز رابرت جنریک، وزیر مشاور در امور مهاجرت دولت بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که دویست کودک مهاجر و پناهنده خردسال بدون همراه که توسط دولت بریتانیا در هتلی اسکان داده شده بودند، ناپدید شده‌اند. دولت اعلام کرد که این کودکان مفقود شده‌اند و بدون اینکه کوچکترین اثری از خود به جای بگذارند، محل اقامت خود را ترک کرده‌اند. وی توضیح داد که این افراد زیر سن قانونی در هتل محل اقامتشان بازداشت نبوده و آزاد بودند که این محل را ترک کنند.
رابرت جنریک، گفت از میان این دویست کودک ۱۳ نفر آنها زیر ۱۶ سال سن دارند و فقط یکی از آنها دختر است. و بیش از هشتاد درصد این ناپدیدشدگان آلبانیایی و بقیه از افغانستان، مصر، هند، ویتنام، پاکستان و ترکیه هستند.
کارولین لوکاس، نماینده حزب سبز که موضوع را در پارلمان مطرح کرده این اتفاق را وحشتناک توصیف کرد و گفت که این کودکان آسیب دیده توسط وزارت کشور رها شدند یک گزارش افشاگرانه گفته که کودکان از خیابان ربوده و به زور سوار ماشین شده‌اند. اما وزارت کشور بریتانیا گفت اینکه اینها بدون همراه از هتل‌هایشان ربوده شده‌اند، صحت ندارد.
برخی از دیگر از گزارش‌ها به این موضوع اشاره دارد که پلیس قبلا زنگ خطر را برای وزارت کشور به صدا درآورده بود که شبکه‌های تبهکار احتمالا کودکان مهاجری که به تنهایی وارد این کشور شده‌اند را هدف قرار داده‌ است.
گروه‌های حقوق بشری دولت را محکوم کرده‌اند. یک موسسه خیریه هم گفته که وزارت کشور بریتانیا درخواست آنها مبنی بر قرار دادن کودکان در خانه‌های امن و تحت مراقبت را نادیده گرفته است.