تظاهرات و اعتصابات گسترده در روز دانشجو، حمله ماموران امنیتی علیه دانشجویان و معترضان

روز گذشته بمناسبت روز دانشجو هم اعتصابات گسترده در سرتاسر ایران برگزار شد و هم بیش از سی دانشگاه شاهد برگزاری تظاهرات دانشجویان بود که بیش از همه دانشگاههای مستقر در تهران شاهد این تظاهرات بودند که در مواردی هم به درگیری منجر شد ودر برخی موارد از جمله تهران، بهشتی، امیرکبیر، و فردوسی مشهد نیروهای حراستی و امنیتی به گردهمایی دانشجویان حمله کردند و چند نفر از آنان را نیز بازداشت کردند که در جریان درگیری‌های درون دانشگاه تهران، دهها نفر نیز مجروح شدند و شماری از دانشجویان به علت ضرب و جرح به دست مأموران حراست خونریزی کردند. همچنین در دانشگاه فردوسی مشهد نیروهای امنیتی یکی از دانشجویان را دستگیر کردند و برخی را نیز مجروح ساختند.
دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، بهشتی، خواجه‌نصیر، پارس تهران و علامه نیز تجمع سیاسی داشتند. در تجمع پرتعداد دانشگاه امیر کبیر هم شعارهای تندی علیه حکومت و سپاه داده شد. همچنین در تحولی جدید راه پیمایی سکوت در تهران و اصفهان برگزار شد که موفقیت امیز بود در تهران تعداد زیادی از مردم در پیاده رو میان انقلاب تا آزادی شرکت داشتند که منجر به بسته شدن خیابان آزادی و ترافیک سنگین شد. مقامات امنیتی که انتظار چنین تجمعی را نداشتند بعد از دو ساعت شروع به حمله با گاز اشک آور و تفنگ ساچمه ای علیه مردم در پیاده روها کردند تا مردم را پراکنده سازند. همچنین چند نفر هم دستگیر شدند.
اما در تحولی دیگر تنها خواهر تنی علی خامنه ای با اعلامیه ای از برادرش رهبر جمهوری اسلامی اعلام برایت کرد و وی را با سرنوشت هیتلر و موسولینی هم جهت دانست
خانم بدری حسینی خامنه‌ای، با اعلام برائت از برادرش، جنایات رژیم جمهوری اسلامی از دوران خمینی تا دوران مستبدانه خامنه‌ای را محکوم کرد و گفت او نیز مانند همه مادران عزادار ایرانی، در غم دوری از فرزندش فریده تهرانیست که در ماه گذشته دستگیر شده است وی گفت وقتی دخترش را با چنین خشونتی بازداشت می‌کنند، مشخص است که هزاران برابر خشونت بر دختران و پسران مظلوم دیگران اعمال می‌کنند.
وی افزود براساس وظیفه انسانی‌اش، سال‌ها پیش بارها و بارها صدای حق‌طلبی مردم را به گوش خامنه‌ای رسانده‌، اما پس از آن‌که متوجه شد برادرش گوش شنوا ندارد و راه خمینی را در سرکوب و کشتار مردم بی‌گناه ادامه می‌دهد، رابطه‌ خود را با او قطع کرده‌است وی از پاسداران خواست که هرچه زودتر اسلحه‌هایشان را بر زمین گذاشته و قبل از آن‌که خیلی دیر شود، به مردم بپیوندند اما در تحولی دیگر کامالا هریس، معاون رییس‌جمهور امریکا، در واکنش به انتخاب زنان ایران به عنوان قهرمانان سال توسط مجله تایم، شجاعت زنان ایران را الهام‌بخش خواند و گفت به همکاری با جامعه جهانی برای پاسخگو کردن رژیم ایران درباره سرکوب وحشیانه مردم خود ادامه خواهیم داد.
مقامات حکومتی با انکه سعی کردند نشان دهند که تظاهرات و اعتصابات مهم نیست و فاقد اهمیت است اما هراس انها باعث شد که شب گذشته یک نفر از معترضین به نام محسن شکاری را به اتهام محاربه و ترساندن مردم اعدام کنند وی در یک دادگاه غیر علنی و بدون وکیل محکوم شد. همچنین با انکه برخی مقامات در دانشگاهها حضور یافتند سخنان تند دانشجویان در مقابل مقامات نشان داد که ترس دانشجویان ریخته شده است و حتی یک دانشجوی دختر در دانشگاه شریف بدون حجاب جلو زاکانی شهردار تهران سخن گفت و رژیم را جنایتکار خواند. تداوم این وضعیت حکومت را کلافه و خشمناک کرده است انهم در هشتادمین روز این تظاهرات که تازه رهبری خاصی ندارد. حکومت در هراس است که رهبری جدیدی در این فضا ایجاد شود که بسیج بیشتری را علیه رژیم رقم بزند. و مسیر تغییر رژیم تسهیل شود و سرعت به خود بگیرد و لذا تمام دستگاه سرکوب را به کار گرفته تا این مسیر را مسدو سازد و تظاهرات را خاتمه دهد که اینچنین به نظر نمیرسد و افقی جز سقوط برای رژیم نمیتوان متصور بود.