کلید خوردن استیضاح وزیر بهداشت و درمان بخاطر بی کفایتی و سو مدیریت

بدنبال بالا گرفتن بحران دارو در کشور و افزایش نارضایتی مردم که موحب انتقاد پزشکان و دیگر افراد کادر بهداشت کشور شده است . اکنون عبدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران و رئیس کمیته غذا و دارو مجلس امروز چهارشنبه از طرح استیضاح وزیر بهداشت و درمان با بیش از شصت امضای نمایندگان و ثبت آن در سامانه مجلس خبر داد.
وی با اشاره به عدم مدیریت و ناتوانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حل مشکلات پزشکان، پرستاران، دارو، درمان و واکسن از جمع آوری امضای نمایندگان برای استیضاح بهرام عین اللهی خبر داد وی محورهای استیضاح وزیر بهداشت و درمان، را عدم به کارگیری نیروهای متخصص و مجرب، عدم مدیریت به هنگام و علاج جویانه مجموعه عوامل درون و برون سازمانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که موجب بسیاری از خسارات در زنجیره تأمین تولید و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی کشور، خصوصاً در ماه‌های اخیر دانست.
وی همچنین عدم اهتمام به تدوین و ارائه لایحه قانون نحوه اجرای سیاست‌های کلی سلامت به دولت و مجلس و عدم اهتمام جدی به اجرای سیاست‌های کلی سلامت و قوانین برنامه پنج ساله را از جمله موارد مهم در استیضاح وزیر بهداشت برشمرد.
روح الامینی همچنین تغییرات مکرر در حوزه‌های مدیریتی مانند سازمان غذا و دارو و بهداشت، بی توجهی به مشورت با نخبگان حوزه سلامت و اتاق‌های فکر و پژوهشکده‌ها و ایجاد مکانیزم‌های مشورتی لازم ، عدم توجه به هنگام به هشدارهای نظارتی نمایندگان مجلس و کمیسیون بهداشت درمان و اصل نود مجلس و تجمیع بیش از ۲۰۰ سوال از سوی نمایندگان نیز دلیلی بر پیگیری طرح استیضاح این وزیر شده است. وی همچنین بی‌توجهی وزیر وقت بهداشت و درمان به اقناع افکار عمومی و رسانه‌ها و کارهای نمایشی بی‌حاصل، انجام اقدامات خلاف قانون در دانشگاه‌ها در برداشت درآمدهای حاصل از فروش دارو و تجهیزات و عدم توجه به ایجاد بستر شغلی برای پزشکان جوان و تازه فارغ التحصیلان افزایش روند مهاجرت پرستاران و پزشکان، را عامل مهمی در استیضاح وی برشمرد.
روح الامینی همچنین وزیر بهداشت را متهم کرد که با دخالت‌های خویشاوندان و اطرافیان وی در انتصابات باعث انتصاب مدیران ناکارآمد و مجیزگوی شده است.
وی تلاش بعضی مدیران میانی و ارشد برای اقداماتی در راستای تأمین منافع شخصی نظیر حضور پررنگ در بخش خصوصی عمل‌های جراحی زیبایی، انتقال پرونده هیأت علمی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و بی‌اعتنایی ایشان به چالش‌ها و حضور در حد رفع تکلیف ساعت اداری را عامل مهمی دیگر در استیضاح وی برشمرد.
وزیر بهداشت که از افراد حزب اللهی و مداح رژیم و خامنه‌ای به شمار میرود جزو افرادی بود که موضع خامنه‌ای را در نفی ورود واکسن امریکایی و انگلیسی را که باعث مرگ هزاران نفر گردید مورد تمجید قرار دادو به پاداش این اقدام در دولت رییسی به این مقام دست پیدا کرد . این در حالیست که بدترین موقعیت توزیع و تهیه دارو در دوره وی رقم خورده است که حتی در دوره جنگ نیز کشور با چنین کمبودی روبرو نبوده است که نشاندهنده بی کفایتی وی در اداره بهداشتی کشور میباشد.