دروغ های وزیر خارجه در مورد عدم شلیک ماموران در مقابله با معترضان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که نتوانسته مدیریت احیا برجام را به جایی برساند. در کنفرانس خبری خود در صربستان طی سخنانی تماما دروغ و پر از وقاحت مدعی شد که در ایران کسی در اثر شلیک نیروی امنیتی و انتظامی کشته نشده است وی با بیان اینکه در مورد اتهامات بی‌اساسی که آمریکا و تعداد معدود کشورهای غربی در حوزه حقوق بشر به ایران وارد می‌کنند، گفت در خصوص وقایع اخیر در ایران بخشی از آن مطالبات مسالمت آمیز مردم است و از شما دعوت می‌کنم‌ به ایران بیایید و وضعیت را از نزدیک ببینید. آنچه ما در ۸ هفته گذشته شاهد آن بودیم، ترور و برنامه‌ریزی علیه مردم ایران بود و در ایران کسی در اثر شلیک نیروی امنیتی و انتظامی کشته نشده است.
امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در سفر اخیر علی باقری به بلگراد اعلام شد که ایران ذخایر نفت و گازش را با صربستان مبادله می‌کند، آیا این امر اجرایی می شود، گفت: در حوزه همکاری اقتصادی و انرژی کماکان آمادگی داریم سند بین دو کشور امضا شود. در حوزه انرژی با یک کشور اروپایی قراردادی امضاء شده و اگر درخواستی از سوی صربستان روی میز باشد با نگاه مثبت بررسی می‌کنیم.
وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا ایران گشت ارشاد را منحل کرده است گفت: در ایران در چارچوب دموکراسی و آزادی همه چیز به خوبی پیش می رود.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی در عصر رسانه ها و اینکه مقامات امنیتی و وزارت کشور دو روز پیش به قتل دویست نفر اعتراف کرده اند با وقاحت تمام مدعی شده که کسی از میان تظاهرکنندگان با شلیک ماموران کشته نشده است. حتی روز گذشته یک فرمانده انتظامی در انزلی بخاطر شلیک به یک جوان در بندر انزلی در بازداشت به سرمیبرد . عبدالهیان با وقاحت تمام مدعی دمکراسی در ایران و پیش رفتن خوب امور در کشور شده در حالیکه بسیاری از این جوانان که با شلیک گلوله به قتل رسیده اند و حتی با تایید پزشکی قانونی بوده است توسط ماموران امنیتی بوده است. وی فکر میکند در عصر رسانه ها در کشورهای خارج از ایران هر ادعایی را میتوان فروخت روشی که طشت رسوایی ان کمتر از چند ساعت در میان افکار عمومی ریخته خواهد شد.